Hur brukar ni fira när erat badrum liksom mitt äntligen efter all möda är klart?
 
En svalkande dusch? (så man kommer ner på jorden igen) ;)
 
Ett bad med älsklingen sin? Champagne och jordgubbar brukar smaka alldeles fantastiskt lyxigt i ett hett bubbligt bad.
 
Robert_Maria: Inte för att vara sådan, men champagne och jordgubbar kan väl aldrig smaka bra... en av de sämsta kombinationer som finns om man skall vara krass då syrligheten från jordgubbarna förstör smaken hos champagnen. Så satsa på nåt salt till bubblet eller lite bättre choklad går bra det med.

Annars, att fira badrummet, beror ju på om det är bubbelkopp eller bastu i det... men varför inte ta fördrinken till en lite bättre middag i den.
 
Flyttar från Badrum till Övriga diskussioner.
 
Öl, om det är så att det är frågan om en dusch så får man dricka ur flaska och hålla för hålet, i flaskan när man inte dricker så att det inte kommer dusch vatten i ölen. Sen så är det även bekvämt att ta in en utomhus stol av plast i duschen och sätta sig ner och ha det skönt, om man ska dricka öl där :D
 
Ahlesten skrev:
Robert_Maria: Inte för att vara sådan, men champagne och jordgubbar kan väl aldrig smaka bra... en av de sämsta kombinationer som finns om man skall vara krass då syrligheten från jordgubbarna förstör smaken hos champagnen. Så satsa på nåt salt till bubblet eller lite bättre choklad går bra det med.
Smaken är väl som.... Men så här skriver matklubben.se om champangne:
"Choklad och champagne är ingen lyckad kombination eftersom chokladen slår ut champagnens karaktär.
Som avslutning vill vi rekommendera den kanske mest klassiska desserten, nämligen jordgubbarna som lyfter upp och förstärker champagnens fruktiga smak."


Annars håller jag med Tripod - en svalkande dusch är aldrig fel!
 
Pepparkaka skrev:
Smaken är väl som.... Men så här skriver matklubben.se om champangne:
"Choklad och champagne är ingen lyckad kombination eftersom chokladen slår ut champagnens karaktär.
Som avslutning vill vi rekommendera den kanske mest klassiska desserten, nämligen jordgubbarna som lyfter upp och förstärker champagnens fruktiga smak."


Annars håller jag med Tripod - en svalkande dusch är aldrig fel!
Jordgubbar doppade i choklad, kanske...
http://www.menyse.com/action/recipe?recipeid=10378
;)
 
Roligt att se att matklubben.se går tvärtemot de böcker, sommelierer och champagnemakare jag varit i kontakt med.
 
Vi kommer nog att ha familjeinvigning med ett rejält bad och kanske hallonsoda eller så. Jag hoppas att vi också är där om en månad.
Sedan har jag planer på en barn och mansfri kväll med två vänner också. Tills dess har jag tänkt ladda upp med litet kul spapyssel, vaniljdoftljus och så massor av gurkvatten såklart. Skurna apelsinklyftor är himla gott att äta i badet också tycker jag.
 
Faidros skrev:
Lite musik för badrummet:

Badrum badrum
HAHAHAHAHAHA!!! oj, jag menar LOL LOL LOL LOL!!
 
EN45 skrev:
HAHAHAHAHAHA!!! oj, jag menar LOL LOL LOL LOL!!
Den här är ännu bättre, även om den till skillnad från "badrum badrum" är lite OT:

Hatten är din
 
Ja, den hör nog mer hemma i "Färg, måla och tapetsera" va, med tanke på de imponerande väggutsmyckningarna?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.