Jag vet att det har diskuterats tidigare och jag har sett flera olika tester. Är det någon som har bra erfarenhet av elektroniska musfällor eller är det hederlig slagfälla som gäller? Jag tänker att vid tex vask/källsortering vorde det skönt med en sådan som håller mössen borta.

https://www.bauhaus.se/mus-rattfritt-silverline-mr50-mr30-50-30m
 
useless useless skrev:
En elektronisk musfälla är väl något sånt här?
[länk]

De där musskrämmorna som ska hålla möss och andra skadedjur borta med diverse ljud funkar inte.
Jag funderade också på att köpa en repeller. Internetkabeln har redan tuggats 4 gånger. Men för tillfället lämnade jag bara giftet och de biter inte längre på 2 veckor. Jag läser också många recensioner om att repellers inte fungerar. Men förrän du provar det själv vet du inte
 
Jag kör med sådan där signal utskickare. I vinter har dock bara en mus fångats i mina elektriska fällor. Beror nog inte på signalutskickaren men man vet aldrig. Haft stora problem i två år men vissa är musår och andra är inte.
 
Kör mest med Mjölner-fällorna numera, de är klockrena. Omöjligt för musen att slippa undan och det blir "clean kills" alltid, möjligen kan man tabba sig med att man har man för oattraktivt bete så mössen avstår. Vi kör med jordnötter, osaltade typ fågelmat, funkar perfekt.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.