Hejsan!

Inhandlade nyligen en ”tälthall” från tältpartner.se. Tält: https://www.taltpartner.se/talthallar/79870.html

Tältet hade stått uppe i ca. 1 månad och upptäckte då att det redan blivit skador i tältduken p.g.a. att gavlarna sitter fast med gummistroppar som ger lätt vika i kraftigare vind så gavlarna slår in och ut ur tältet och sliter sönder de fästpunkter som finns.

Jag hade redan fäst flertalet vajrar i en kryss-formation inne i tältet för att stabilisera det då jag upplevde att tältet var delvis instabilt från fabrik trots att jag köpte med deras ”storm förankrings paket”.

Jag har nu startat ett ärende med tältpartner för att försöka hitta en lösning och jag försökte vara så öppen som möjligt med att få en bra lösning för båda parterna men upplever att de inte vill göra så direkt mycket.

Hittills har deras lösning varit att erbjuda mig ett kostnadsfritt ”öljettset” för att fixa nya öljetter. Detta ifrågasätter jag dock för att nya öljetter repeterar inte den skada som redan är i duken samt att det finns fortfarande risk att tältet tar fortsatt mer stryk i framtiden.

Även upptäckt ytterst små hål i duken på vissa ställen, tror väl inte dessa ska spricka något direkt men de finns där. I storleken som att man tryckt igenom en ”mindre” spik.

Jag blir osäker om jag bör trycka vidare på ärendet eller om det är jag som är för nojig och bara borde köpa läget och kanske förstå att de inte kan ta hänsyn till starkare vind?

Vad anser ni?

Bilder på skadan:
 
  • Grått tyg med metallring. Fuktiga eller vattendroppar synliga. Detalj av möjlig presenning eller tältmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Presenning med metallförstärkt hål, vattendroppar, slitna kanterna runt hålet, grå textur, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå lagerbyggnad eller tält med fönster och dubbeldörr, står utomhus med träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som Kjell säger plasta skit, tyvärr tror du inte kommer få någon mer ersättning av företaget.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Henke1993 Henke1993 skrev:
Som Kjell säger plasta skit, tyvärr tror du inte kommer få någon mer ersättning av företaget.
Inte hört det talesättet förut 😅

Men du tror inte det är värt att försöka ”reklamera” heller? Jag kanske delvis ses som skyldig också p.g.a. vinden. Hade varit en annan sak ifall det såg ut sådär ur förpackningen.
 
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Tältpartner är ett skitföretag att ha att göra med när det kommer till reklamation.
Strid med dom över ett år, även försökt fått hjälp via EU-plattform för att stämma dom i Tyskland.
Men dom vägrar svara.
Har fått rätt i ARN mot dom, men detta skiter dom oxå i.
 
perra i skogen perra i skogen skrev:
Tältpartner är ett skitföretag att ha att göra med när det kommer till reklamation.
Strid med dom över ett år, även försökt fått hjälp via EU-plattform för att stämma dom i Tyskland.
Men dom vägrar svara.
Har fått rätt i ARN mot dom, men detta skiter dom oxå i.
utifrån det jag skrev och visade med bilderna, hur hade du personligen gjort? Är jag för petig och kanske borde låta det vara?
 
Är ju egentligen en lite för dålig konstruktion från början tycker jag. Deras tält håller inte den kvalitet som dom i reklamen utlovar.
Med den erfarenhet jag har av detta företag, så skulle jag inte lägga ner mer tid och energi på att försöka få ut något mer av dom.
Dom kommer bara komma med bortförklaringar och vägra hjälpa dig mer.
Tyvärr.
För petig? Nej, tycker att det borde vara bättre kvalitet för dom pengarna..
Men för ditt psykes skull, så skulle jag nog inte lägga mer tid på detta.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Är ju egentligen en lite för dålig konstruktion från början tycker jag. Deras tält håller inte den kvalitet som dom i reklamen utlovar.
Med den erfarenhet jag har av detta företag, så skulle jag inte lägga ner mer tid och energi på att försöka få ut något mer av dom.
Dom kommer bara komma med bortförklaringar och vägra hjälpa dig mer.
Tyvärr.
För petig? Nej, tycker att det borde vara bättre kvalitet för dom pengarna..
Men för ditt psykes skull, så skulle jag nog inte lägga mer tid på detta.
Okej, tack för din synpunkt 😌 tråkigt när företag beter sig på detta sättet…bästa är väl att köpa från företag som har en fysisk butik om man skulle behöva prata mer personligt så att säga.
 
  • Gilla
perra i skogen
  • Laddar…
Precis. Hade jag haft den kunskapen jag nu har om detta företag innan jag köpte tältet, hade jag aldrig gjort en affär med dom.
Men kostade mig ca 45 tusen i läropengar..
 
  • Ledsen
Klass0n
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Precis. Hade jag haft den kunskapen jag nu har om detta företag innan jag köpte tältet, hade jag aldrig gjort en affär med dom.
Men kostade mig ca 45 tusen i läropengar..
Alltid tänkt att skaffa konto på Trustpilot men aldrig blivit av, kanske värt när sådant här sker så man kan hjälpa sina medmänniskor 👍
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Lär väl gå att ta med "gaveln" till nån kapelltillverkare och få förstärkningar ditsydda. Som det ser ut nu med öljetter direkt i relativt tunt material så är det ju dömt att misslyckas.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Många av deras produkter verkar vara tillverkade för att användas på ställen där det inte blåser eller snöar mer än ett par cm..

Kanske dom små tälten fungerar bättre.
Men dom större är inte värt pengarna
 
  • Gilla
TobyWoby
  • Laddar…
H
Hej.
Jag har ett tält hemma.
Min tält duk blåste sönder nästan direkt.
Har ersätt duken med riktig pressening.
Gaveln där byggde jag en dörr istället.
Inte vackert men håller bättre.
 
  • Trätält med presenning i snöigt landskap, skogsbakgrund, verktyg och utrustning synlig på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Illa när man köper saker för "dyra" pengar och sen måste bygga om det så det håller.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
H
Ja håller med.
Men problemet är att man väljer billigaste duken när man köper, den i pe den går inte att laga och blåser sönder lätt.
Lägger man på och får lite tjockare i pvc är bättre för den kan man svetsa och reparera.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.