Jag har en ganska ful stålpelare i min källare. För närvarande så är den klädd med målad glasfiberväv men jag tycker den känns lite tråkig.

Hur hade ni gjort med denna? Funderar på om man skulle limma dit lite MDF eller liknande men det blir ett väldans finlir. Finns det smartare lösningar?
 
  • Tomt rum med trägolv, vit pelare, räcke, taklampor och synlig skarv i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Unikt namn
Spackel?
Eller vill du att den ska upplevas grövre?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Spackel?
Eller vill du att den ska upplevas grövre?
Jag för dålig på att spackla så det skippar jag helst :)
Inte nödvändigtvis större men lite mera prydlig kanske.
Det får ju inte bygga allt för mycket då både trappräcket anslutningen upp mot taket inte tillåter det.
 
Unikt namn
Jag instämmer av väv ser tråkig ut, men lite oklart för mig vad du menar med prydlig. Är det en slät målad yta?

Jag är övertygad om att det är lättare att med spackel få en okej finish, än att få 2.4meter långa MDF/trä-bitar att perfekt linjera kring en stolpe utan behov av spackel.
Jag kan ju förstås ha fel.

Det är ju bara att upprepade gånger spackla och slipa tills du blir nöjd.
Komihåg att applicera det med tunna lager.

Det är ju förstås möjligt att det går att bara slipa bort väven med grovt papper och måla direkt på stålpelaren också.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle ta bort väven och sen måla stolpen och den synliga balken i någon kul färg.
Alternativet är att måla lövrankor och sen klä den med klängväxter (riktiga eller plast).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.