Det verkar som att det är en dålig idé att ansluta diskmaskinen direkt till kranen, men hur är det med kopplingen på bilden? Jag tänkte att det kanske går att montera någon form av t-koppling här med en avstängningsventil. Dålig idé?
 
  • Kran och diskho i rostfritt stål, brun kakelvägg bakom, diskmedelsflaska och diskborste synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenkokare utan lock i rostfritt stål på en köksbänk med kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen bra ide att koppla på röret, det är inte byggt för att tåla trycket på inkommande vatten, bara rakt ut fall. Den blandaren har inget uttag för diskmaskin på bänk. Det säljs visserligen delar för att koppla på pipen, men då måste man vara på plats vid all diskning och stänga av om röret hoppar ur sitt läge i blandaren. Mycket vatten blir det i hela köket, innan det har hunnit att stängas av. Ska du ha DM på bänken så blir det att byta blandare som har en anslutning till DM som kan göras.
 
  • Gilla
macnorr
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Not a good idea to connect the pipe, it is not built to withstand the pressure of incoming water, just straight out fall. That mixer has no socket for a dishwasher on the counter. It is true that parts are sold to connect the spout, but then you have to be in place during all the washing up and turn it off if the pipe jumps out of its position in the mixer. There is a lot of water in the entire kitchen before it has time to shut off. If you want to have DM on the bench, you will have to change the mixer that has a connection to DM, which can be done.
Tack ska du ha! Ska se om jag kan källa något second hand i så fall.
 
macnorr macnorr skrev:
Tack ska du ha! Ska se om jag kan källa något second hand i så fall.
700:- på IKEA…..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.