Jag har den här typen av Element och det är varmt upptill men kallt nertill, så det är inte helt varmt.

Det finns två rör i botten, ett rör är varmt och det andra är kallt. De andra elementen som fungerar bra har båda rören varma.

Jag har försökt

- Ta ut termostaten enligt bilden.
- ta ut luften, när jag öppnade skruven så började vattnet komma så det verkar inte vara någon luft i den. Dessutom är ventilen för att ta ut luften på ovansidan där elementet är varmt.

Hur ska jag fixa detta för att få hela elementet varmt
 
  • Två krukväxter framför vit radiator, på trägolv, inomhus, hylla med föremål ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
agrag agrag skrev:
Jag har den här typen av Element och det är varmt upptill men kallt nertill, så det är inte helt varmt.

Det finns två rör i botten, ett rör är varmt och det andra är kallt. De andra elementen som fungerar bra har båda rören varma.

Jag har försökt

- Ta ut termostaten enligt bilden.
- ta ut luften, när jag öppnade skruven så började vattnet komma så det verkar inte vara någon luft i den. Dessutom är ventilen för att ta ut luften på ovansidan där elementet är varmt.

Hur ska jag fixa detta för att få hela elementet varmt
Då fungerar elementet som det ska. Det är varmt upptill där det varma vattnet kommer in och svalt nertill där vattnet åker ut. Detta eftersom värmeenergin avges till rummet.
 
  • Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
Kanske tätningsdelen som sitter innanför piggen har fastnat i halvstängt läge. Fram med hammaren och knacka hårt på den kromade delen mellan röret från golvet och kröken. Det håller så var inte rädd. Vanliga fel är att piggen inte går ut, kärvat eller packningen har kärvat i sitt läge.
 
T Tompafix skrev:
Då fungerar elementet som det ska. Det är varmt upptill där det varma vattnet kommer in och svalt nertill där vattnet åker ut. Detta eftersom värmeenergin avges till rummet.
men andra elementen i hemma är hel varmt upp och ner.
 
agrag agrag skrev:
men andra elementen i hemma är hel varmt upp och ner.
Ja det kan bero på att detta rum inte behöver värmas lika mkt. Alltså avger mindre värme, vilket ger varmare returvatten. Sedan kan det bero på själva termostaten eller ventilen hur mkt värme som från början släpps in i elementet.
Är rummen olika varma?
 
hej Jag har samma problem med liknande element, ingående är varmt men retur vattnet och botten av elementen är iskalla. Testat att knacka på mässingskopplingen på returen nu och ska se om det hjälper, nästa steg enligt andra trådar verkar vara att skruva av hatten på retur kopplingen där man hittar en insexnyckel man skruvar in och ut. Det känns lite läskigt dock, är det korrekt att göra så?
 
Jepp det går bra, sprutar inget vatten om du inte skruvar ut den utanför kanten, då kan den hoppa ut och mycket vatten blir det. En trasa under är bra, det kan droppa lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.