Hej jag flyttade till ett hus i somras och vi har en yale doorman. Finns inga papper eller masterkod från tidigare ägare.
Nu undrar jag hur jag ska kunna byta kod till en egen istället för den gammal ?
 
  • Yale elektroniskt dörrlås med kodpanel, snörester överst, monterat på en vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital låsuppställning, etikett med modellnummer, tillverkare, ursprungsland, upp och nedvänd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
balloo balloo skrev:
Står hur man gör i manualen, du måste bland annat montera bort inerdelen av låset. [länk]
Jo jag såg de men hade hoppas de fanns nått lättare sett xD finns ingen kundtjänst Nr heller att ringa till dom och frågs
 
Düsseldorff
Men du kan väl rimligen få koden av säljaren?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Men du kan väl rimligen få koden av säljaren?
Masterkod är väl inte samma som koden för att öppna dörren ?
För de är den ända vi fått
 
Om man gjort en återställning och vill lägga in ny kod för att låsa upp, hur gör man ?
 
A Anderzzon90 skrev:
Masterkod är väl inte samma som koden för att öppna dörren ?
För de är den ända vi fått
Det kan vara samma kod. Masterkoden låser ju också upp. Tror många kör samma kod för att öppna till vardags som masterkoden.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
Gjorde du en factory reset genom demontering? Enligt manualen ska du då få mata in ny masterkod:
Screenshot av bruksanvisning som förklarar återställning av lås och registrering av ny masterkod.
 
Om du har en ny masterkod verkar det vara följande som gäller #masterkod# 3 6-sifrig-kod
Skärmdump av instruktionsmanual för lås med text om att registrera användarkoder och inställningsmöjligheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Observera dock att du måste ha kvar låset i advanced mode för att kunna lägga til koder.
 
T TypRätt skrev:
Om du har en ny masterkod verkar det vara följande som gäller #masterkod# 3 6-sifrig-kod
[bild]
Observera dock att du måste ha kvar låset i advanced mode för att kunna lägga til koder.
Inte gjort än, de verkar så krångligt , ska försöka i eftermiddag när man är hemma
 
Jag har Easy mode, hur byter ja koden ?
 
Hjälp ! Lyckade byta koden och nu kan jag inte låsa dörren längre
 
Det är lite oklart vad det är du gör och vad du vill göra.

Om jag förstår låset rätt så låser det automatiskt efter några sekunder om dörren är stängd. Sker inte detta längre?

När du säger "lyckades byta koden" vad gjorde du då?
Bytte du Masterkoden till något annat som du vet vad det är eller resettade du den till något du inte vet vad det är?

Mer info och detaljer i dina meddelanden gör det lättare att försöka hjälpa dig.
 
Jag böt masterkod och kan nu öppna och stänga dörren, men de är lite trögt, vet inte vad som hände men lät den vara ett tag och nu så går de att låsa.
Jätte skumt .. funderar nog på att byta till vanlig lås
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.