Vi vill ha ett badkar som två vuxna får rum att bada i. Och så ska det vara barnvänligt.
Vi är inte så långa, 164 cm och 175 cm.
Är ett hörnbadkar på 140 x 140 tillräckligt för att kunna ligga i? Eller är det bättre och mer plats i ett som är tex 170 x 80?
Ni som har hörnbadkar är ni nöjda?
 
Om du vill ha ett bubbelbad till ett rimligt pris (ca 25.000) kan jag rekommendera detta som vi är mkt nöjda med (nu har jag iofs ingen erfarenhet av andra hörnbadkar så jag kan bara jämföra med traditionella badkar:
http://www.gat.se/index.php?sida=produkter&stat=2&prod=chen&grupp=bubbelbadkar
Det är ett snyggt hörnbadkar med bra utrymmen som man sitter bekvämt två vuxna och ett småbarn (vi är 173 resp 182). Våra barn älskar att bubbla i det. Det kommer med dusch och lite annat lull-lull såsom belysning, radio och fjärrkontroll.
 
25000:- rimligt pris? Det var nog det dyraste bubbelbadkaret jag har sett faktiskt. De flesta verkar ligga på 8-13k.

Vi kommer antagligen köpa detta kar.
http://www.trendimport.se/system/search/product.asp?id=275

Då har vi endast dryga 140cm från vägg till dörr så det begränsar ju oss en aning. Men tror inte det blir några problem för oss att få plats där i. Vi är 158 och 179cm.
 
Vi beställde igår från www.importlagret.com

Skulle kosta 17000 inkl massa (säkert onödiga) grejjer..... Badkaret är för inbyggnad och hade måtten 1830x900x580mm. Det fanns iaf en hel del prisvärt på deras hemsida....Väldigt kort lev tid också....Sen om det är nåt att ha, det vet man ju inte....Nån som handlat badkar av dom tidigare som har nåt att säga om kvaliteten?
 
hmm ja alltså 8-13000. då är d nog i dom flesta fall inte nån underhållsvärme i badet, o det är enligt min mening det absolut första man ska kolla när man kikar på bubbelbad, utan värmare hinner vattnet bli kallt innan du fått i tårna....
 
ThomasLindgren skrev:
25000:- rimligt pris? Det var nog det dyraste bubbelbadkaret jag har sett faktiskt. De flesta verkar ligga på 8-13k.

Vi kommer antagligen köpa detta kar.
[länk]

Då har vi endast dryga 140cm från vägg till dörr så det begränsar ju oss en aning. Men tror inte det blir några problem för oss att få plats där i. Vi är 158 och 179cm.
Vi tittade runt ganska mycket och precis AdamA skriver, är det ett absolut krav att underhållsvärme finns. De mer "namnkunniga" företagen ssåom IDO, IFÖ, Gustavsberg etc tar det dubbla (dvs 50 kkr) för ett jämförbart alternativ. Mot denna bakgrunden ansåg iaf vi att 25 kkr var ett rimligt pris. Men det är klart, klarar man sig med ett enklare alternativ, utan underhållsvärme och med färre massagemunstycken, så förstår jag att 25 kkr kan kännas dyrt.
 
tintin4fun skrev:
Vi tittade runt ganska mycket och precis AdamA skriver, är det ett absolut krav att underhållsvärme finns. De mer "namnkunniga" företagen ssåom IDO, IFÖ, Gustavsberg etc tar det dubbla (dvs 50 kkr) för ett jämförbart alternativ. Mot denna bakgrunden ansåg iaf vi att 25 kkr var ett rimligt pris. Men det är klart, klarar man sig med ett enklare alternativ, utan underhållsvärme och med färre massagemunstycken, så förstår jag att 25 kkr kan kännas dyrt.
Jo fast underhålls värmaren kostar bara 850:- att köpa till hos http://www.importlagret.com.
Så du kan ju få nästan 2 kar för 25000:- Och då med värme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.