Hej, givetvis bytt jobb och får ingen lön första månaden, börjar blir under nollan och lvp funkar inte, den startar, men stängs av med felkod, kretskort eller kompressor, efter många försök, så funkade den några timmar, sen samma problem igen, nu startar den bara en kort stund sen får jag felkod, saken är den att det kan komma olika felkoder varje gång, så jag tänker..... kan det vara värt att testa att värma alla kallödningar och se om det är nån spricka eftersom den verkar har fått fnatt?
 
Planlös felsökning och slumpvisa åtgärder brukar bli långdraget och dyrt.
Notera och visa oss alla felkoder istället. Läs av manometer och termometer så finns det en chans att få veta vad felet är.
Felkoder kommer inte utan orsak.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Jag hade ett liknande problem med en ford en gång. Ett veritibelt karnivaljippo av varningslampor, motorlampor, felkoder via obd:n satte bilen i felsäkert läge (ingen turbo och väldigt begränsad acceleration).

Tre olika verkstäder dömde ut all elektronik (ink ford) och gav priser på reparation långt över bilens värde. Så med det i åtanke gjorde jag precis som du tänker, demonterade kretskortet bakom hastighetsmätaren och lödde om i princip alla lödpunkter. Det tog kanske en timme och det gick väl åt 10-20cm lödtenn, så och bilen har fungerat i fyra år utan att felkoder sedan dess..

Jag har även skakat liv i en lvp som ”dött” genom att byta en dold glassäkring på ett kretskort på inomhusenheten.

Dåligt lödtenn är ett faktum. Om det gäller i ditt fall vet jag inte såklart.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag köper en ny pump, dock svårt att få göra det utan installatör. Felkoder blir olika, kretskort, kompressor, kommunikation mellan inne och utedel. Den har ändå jobbat bra i många år.
Kom inte åt att kolla lösningar på undersidan av kretskort, så jag har inte strulat med detta.
 
Hör efter med någon istallatör/återförsäljare/servicetekniker för märket på din pump. Någon borde känna igen symptomen och kunna säga vad det kan vara för fel. Har du tur är det något mer generellt fel, som gäller alla märken. Så att någon här vet vad det är.
Men, som sagts, börja inte försöka "laga" planlöst. Risken är att det blir dyrt och att du har sönder något.
 
A
Om du förväntar dig hjälp med befintlig pump så fär du tala om vad det är för märke och vad det är för felkoder.
Med det du gett säger jag gul cykel om det inte är cenrifugalinjektorn för då blir det hamburgare istället
 
  • Gilla
  • Haha
useless och 2 till
  • Laddar…
A ankan678 skrev:
Kom inte åt att kolla lösningar på undersidan av kretskort, så jag har inte strulat med detta.
Visst är det tänkbart att det är en kallödning, men det är nog rätt liten sannolikhet.
 
Kolle ny pump men förstår inte riktigt exempelvis. Kyla/värme -10~46 / -15~24
Behöver en som klarar en kall vinter runt -20
 
Ska det vara gängtejp på anslutningarna till lvp?
 
Låter fel, men egentligen vet jag inte.
 
  • Haha
AG A
  • Laddar…
Nej den tätar inte med gängorna, den tätar med konan mot mutter och motsvarande del.
 
köp från en seriös installatör så blir allt rätt, låter som du ska pula själv när du frågar om gängtejp.
 
Jag installerade min förra pump själv och har funkat i 7 år, då använde jag inte gängtejp. Att jag frågar nu är för att det medföljer gängtejp i kittet på en pump jag funderar att köpa, en mitsubishi 5.0 det är därför jag frågar.
 
A
A ankan678 skrev:
Jag installerade min förra pump själv och har funkat i 7 år, då använde jag inte gängtejp. Att jag frågar nu är för att det medföljer gängtejp i kittet på en pump jag funderar att köpa, en mitsubishi 5.0 det är därför jag frågar.
mitsubishi 5.0 finns det inget som heter
 
SRK50ZSA-W 5.0 kW Reverse Cycle Split System
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.