Som ska limmas eller skruvas eller kan man använda en toastol som är avsedd för att skruvas och bara limma/silicona den.

Tacksam för svar.
Nicke
 
hej, det är speciella stolar som nu ska limmas. dom har en plastcistern i stolen för undvika kondensen som annars uppstår i de "gamla" modellerna. om man limmar de "gamla" stänger du in fukten och med tidens gång så lär det bli fuktskada. vad jag vet skruvar fortfarande rörisarna stolarna. det kanske kommer att gälla från juni/juli 2008, precis som de nya våtrumsreglerna.
hälsn. hr
 
Det där med att man bara ska limma stolar med plastcistern var någon nytt. Har du någon källa till den informationen?

Om man limmar en vanlig stol mot klinkers lär det inte spela någon större om du stänger in kondens eller inte eftersom fukt kan vandra både ut och in genom keramiken.

Det finns gott om rörisar som har silikonat fast stolarna i bra många år.
 
Har både silikonat och skruvat våra toaletter. Har en del struktur i klinkersen så silikonet är mest för att stolen ska stå jämt/stabilt.
Förstår inte riktigt det där med vad en plastcistern skulle göra för skillnad. hur som helst så är de ett inpektionshål baktill mot golvet på toaletten (IFÖ) så nån instängs fukt blir det inte. På våran stol föjde till och med plastpluggar man kunde täcka skruvhålen med om man valde att bara silikona.
 
hrb131 skrev:
det kanske kommer att gälla från juni/juli 2008, precis som de nya våtrumsreglerna.
hälsn. hr
De nya reglerna gäller redan, från 1/7 2007. Däremot får man använda kartonggips till 2008, men resten av reglerna är det ingen dispens på.

Jag ser ingen risk för fuktskador med att silikona fast en vanlig muggstol.
 
Nicke.

Ps klockar min sambos värkar, nu nere i 6 min,ska strax åka.
Det finns inget som lugnar så som att läsa lite inlägg, nu när man är till 99% färdig med totalrenovering av huset.
Vill man kolla lite bilder så kan man Googla "husblogg Blemmert".
Mycket nöje
 
Men galning, du kan ju inte hänga här om din sambo ska föda.. :D

Hoppas allt går bra, och grattis.
 
6 minuter är ingenting, vi åkte in vid fem minuter och mätte till fyra minuter på BB. Men det var inte dags, bara att åka hem. Sen åkte vi in ett par timmare senare igen och då jäklar. :)
 
åkte in kl 22.30 då var sambon öppen 8 cm kl 01.56 kom Namnlös flicka ut med rumpan före(4075) gram. alla inblandade mår utmärkt. Vilken häftig upplevelse!!!!

Tackar
Nicke
 
Strålande, grattis. :)

In med dig i badrummet och jobba nu.
 
det är bara smågrejor kvar sen är hela kåken fixad på 11 mån, jag och familjen ska ha en eloge för att ha satsat helhjärtat på detta.

Nu kan jag lägga all kraft på min sambo och dotter.

Må väl och tack för alla goda råd som jag plockat på forumet under ombyggnaden.

nicke
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.