På en vanlig arbetarlön är det tyvärr svårt att köpa ngt annat. För rent kostnadsmässigt kan juh ingen jämföra sig med Älvsbyhus trots vad många andra här på forumet säger.
 
Stämmer köper du stomrest från Finland kommer du ner i samma pris, men då krävs tusentals timmar i arbete. Tilläggen till Älvsbyhus är inte speciellt dyra med de flesta tillägg hamnar priset på ca 900 000 - 1,1 mille beroende på husmodell.

Däremot finns det ingen lokal snickare som kan bygga ett lösvirkes lika billigt som ett Älvsbyhus och det är väl ganska så solklart med tanke på 40 års arbete med att slimma produktionskostnaderna samt stordrifts fördelarna.

Arbetarlön generaliserade jag till en lön mellan 16-20 tusen......en metallare kommer som mest upp i 22 000 i månaden.............utöver det är skift tillägg.
 
Hmmmm......I så fall får jag fel lön!!! Skall tala med chefen............konstigt eftersom han säger att jag ligger i högsta löneklassen..........
 
Mkt vackert hus du har..........man kan nästan tro att du är med i styrelsen?? ;)
 
samma här.. högsta "möjliga" löneklassen och långt långt ... långt under 26 :p
 
Älvsbyhus..inte för dom rika utan för dom kloka.. ;D

(Lånat ur IKEA:s affärsidé)

De du Göran.......
 
Betalar bara räntan o ingen amortering o äter kolsoppa hela månaden då går det att bygga hur stort som bara fasen .......

 
Det handlar juh ändå om att ha pengar över till annat.

För det blir en vardag i vilket hus man än bygger....

Är man som Göran med i styrelsen och kan bygga stort å dyrt å ändå ha pengar över skall man givetvis göra det.

Men vi vanliga löntagre får hålla oss till Älvsbyhus.... om vi vill ha pengar över vill säga........;)
 
Mitt hus kostade inte mer än ett älvsbyhus med tilläggningar...
 
och jag är lika mycket arbetare som många andra, så lägg av med skitsnacket...
 
aj aj aj trampade visst på en öm tå där...........Går minst 3 Älvsbyhus på ditt hus...........så är det.........var stolt över ditt fantastiska hus
 
har inga ömma tår, och är stolt, men mitt hus har jag slitit med så det går då rakt inga 3 älvsbyhus på det, inte ens 2.
Men jag fattar fortfarande inte varför du ska bygga nåt som du inte gillar, är du självplågare?
 
Visst kan man bygga billigt och sen givetvis åt andra hållet med.. Det vill säga hur dyrt som helst.. Det som är viktigast tycker jag att om man nu valt att bygga, att då bygga ett hus som man trivs med, och givetvis har råd att bo kvar i.. :-? Bara för att det e billigare så är det inget som tyder på att det är ett sämre hus, skillnaden jag tycker man märker är ta tex älvsbyhus då... Dom har inte isolerade innerväggar, och har man sett ett så har man nästan sett alla, men för det så är det i grund och botten inget sämre hus än tex Myresjöhus, skillnaden är väll slutnotan och månadskostnaden, det man dock inte ska glömma med Ä-Hus är att om man nu köper et 1½plansvilla så tillkommer inredningen av ö-våningen i framtiden och det e inte gratis det heller.. Så då tror jag Ä-hus inte ligger så värst många hundra tusen under vilken normal villa som helst. Nu sa jag normal villa och inget lyxpallats.... Nu har jag inte byggt Ä-hus sj men jag kan tänka mig att det e så iaf, och med resonemanget man haft med grannar som byggt Ä-hus.. :)
 
Inte gillar.........Jag gillar Älvsbyhus, det jag inte gillar är väl deras grundkonstruktion som kan fungera samtidigt som den kan ställa till enorma problem. Det jag tycker är värst är att dom skickar med en avfuktare som inte ens fungerar utan man måste byta ut den till en bättre om man skall slippa problem.

Kunde inte undgå att titta på ditt vackra hus på din hemsida och oavsett vad du säger så kostar det minst 3 älvsbyhus att bygga ett sådant hus.

Det Älvsbyhus jag skall bygga kostar 950 000 kr, så kom inte å säg att ditt inte ens kostar 1, 9 mille





 
jodu det säger jag...
Diskussionen är därmed slut för min del-hoppas du blir nöjd med huset.
Med ny regering kan du få lite mer pengar också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.