X xxargs skrev:
Som redan indikerat - sköljmedel är inte livsnödvändigt och det ger ett lager kvar på kläderna (som då agerar antistat för att det drar till sig en smula fukt) och i maskinen och för vissa kan också ge allergier/eksem i tex. underliv efter resårer på kallingar/trosor och bälteslinjen eller strumpkanter på benen och som det kan ta lång tid att inse att det beror på sköljmedlet eller tvättmedlet...

Min far stönade och svor länge när insikten kom efter flera års eksem på dessa ställen och helt plötsligt blev friskt när morsan hade bytt tvättmedel/sköljmedel för att 'den vanliga' var slut i affären och senare köpte den 'vanliga' igen och problemen kom tillbaka och först då insåg sambandet...
Ok, har du något svar på den frågan jag jag ställde och vill ha svar på?
 
Tycker det redan att det har svarats på frågan - om du är händig och kan löda så är det stor chans att fixa det själv, annars ta in en tekniker och det går på tusenlappar för att man byter en hel komponent och inte bara fixar sladden som är av + kostnaden av besöket själv, i 3' hand byta hela tvättmaskinen för en bunt tusenlappar till.

Eller så skiter man i det hela och kör så länge det går på maskinen med bara tvättmedel, ja om du själv inte vill passa maskinen och skicka i sköljmedlet vid rätt tillfälle i tvättprogrammet var gång...

Av någon anledning snackades om detta på jobbet och majoriteten sa nej till sköljmedel av anledningen att det gav beläggning på tvätten som aldrig blir riktigt torrt, samt att de hela tiden gav problem i tvättmedelsfacket där facket för sköljmedlet hela tiden proppades igen för att det tjocknade av någon anledning och krävde urdiskning var och varannan gång för att fungera.

kort sagt majoriteten ansåg att sköljmedlet var inte värt besväret och krånglet det medförde samt en risk mindre om någon i familjen skulle vara känslig för något i denna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.