Hej
Det blåser riktigt kallt under köksskåpen.
Det är eb krypgrund under och undrar om det är isoleringen som är helt slut ocg ifall det finns något man kan göra för att minska draget.
 
  • Installation av rör och kablar under en golvkonstruktion. Dammtäckt och dolt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insyn under möbel med kablar, stödben och damm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är någon slags laminatgolv som döljer hur det ser ut där rören går igenom. Om det inte är tätt vid rören så lär det dra kallt. I så fall är det troligen ganska enkelt att åtgärda. Till exempel med fogskum.
 
Tack för tipset! Det kanske kommer att hjälpa med skum att minska på draget som kommer från krypgrunden
 
Kan du hänföra till varifrån det blåser, går rören som är isolerade ner till krypgrunden eller är dom i bjälklaget. Det finns rök på sprayflaska att se var det drar. Om åtgärd, blir att se hur det kan utföras, många gånger är det genomgång i golvet som det drar från. Blir att täta till med att pressa ner isolering, är det från vinkeln vägg/golv så blir det svårare. Hur kallt är det, har varit med om att rör fryst i slaskskåpet på nya hus.
 
Vi har exakt samma problem, drar vädigt kallt vid sockeln där ventilationen från hällen kommer. Jag funderade på om man skulle kunna sätta någon isoleringsskiva på golvet och ut mot ytterväggen bara på just de stället, osäker om de hjälper något alls dock.
 
BirgitS
M minitoy skrev:
Vi har exakt samma problem, drar vädigt kallt vid sockeln där ventilationen från hällen kommer. Jag funderade på om man skulle kunna sätta någon isoleringsskiva på golvet och ut mot ytterväggen bara på just de stället, osäker om de hjälper något alls dock.
Det beror ju helt på varifrån kylan/draget kommer.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det beror ju helt på varifrån kylan/draget kommer.
För mig det drar mest där väggen möter golvet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.