OK, med läge i Göteborgs närhet, och om 5 milj. är en rimlig uppskattning (även i dagens marknadsläge), så håller jag med om att ointresset verkar märkligt.

Men har du kontaktat mäklare som har lokalkunskap? Det finns ju oftast 1 eller 2 mäklare som gör typ. 80% av försäljningarna i ett fritidshusområde. Jag tror att dessa "marknadsledare" borde vara intresserade. Även om de egentligen inte vill ha in fler objekt i nuläget så borde de vilja ha koll på vad som ev. kommer ut via en annan mäklare i närtid, i "deras" område.
 
  • Gilla
Andreas wagner och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
OK, med läge i Göteborgs närhet, och om 5 milj. är en rimlig uppskattning (även i dagens marknadsläge), så håller jag med om att ointresset verkar märkligt.

Men har du kontaktat mäklare som har lokalkunskap? Det finns ju oftast 1 eller 2 mäklare som gör typ. 80% av försäljningarna i ett fritidshusområde. Jag tror att dessa "marknadsledare" borde vara intresserade. Även om de egentligen inte vill ha in fler objekt i nuläget så borde de vilja ha koll på vad som ev. kommer ut via en annan mäklare i närtid, i "deras" område.
Jag trodde också de skulle vara intresserade, men det är de tydligen inte. Märkvärdigt. Kunde i alla fall besvara ett mejl
 
Kan ju vara värt att bara ringa dem, vissa mail adresser hamnar ju alltid i skräp posten för att en del av namnet råkar vara samma som någon annan har som fått sitt konto kapat för spamutskick.
 
Nu köpte vi hus för dryga 5 år sedan, så då var marknaden hetare än idag. Men gud vad skönt att slippa ha kontakt med mäklare. Generell kommentar, men en yrkesgrupp som inte gör mycket mer än absolut nödvändigt enligt mig (gäller såklart inte alla). När vi köpte fick vi säga till mäklaren att gå igenom kontraktet, bara en sån sak. Sen misslyckades han med att skicka kontraktet till banken så vi fick tjata för att det skulle hända så lagfarten kunde gå igenom (och rotavdrag betalas ut).
 
  • Gilla
Tthz och 2 till
  • Laddar…
hsd
Jag har genom åren haft kontakt med flera mäklare och det är precis som med bilhandlare / hästskojare, det finns bra, mycket bra och dåliga
Som jag ser det är det bara att välja någon annan
 
  • Gilla
Tthz
  • Laddar…
Blodsoppen
Är i samma läge och ska också sälja en sommarbostad. Jag kontaktade 3 mäklare via deras intresseformulär. Bara en har svarat på två veckor. Hon som svarade fick uppdraget och ser ljust på att vi ska få min bostad såld.
 
  • Gilla
Tthz
  • Laddar…
T Tthz skrev:
Jag trodde också de skulle vara intresserade, men det är de tydligen inte. Märkvärdigt. Kunde i alla fall besvara ett mejl
Här ligger det en hund begraven.


1. Har du försökt sälja innan men dragit dig ur affären?

2. Du skriver 5 milj, men vad är bostaden värderad till?

3. (Inget påstående) Är du en jobbig person?

4. Har du nämnt dina villkor redan?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:
Här ligger det en hund begraven.


1. Har du försökt sälja innan men dragit dig ur affären?

2. Du skriver 5 milj, men vad är bostaden värderad till?

3. (Inget påstående) Är du en jobbig person?

4. Har du nämnt dina villkor redan?
Ingen begravd hund alls.
Bjurfors som jag skickade till först har fortfarande inte hört av sig.
2 andra mäklare bad mig skicka fotografier. Gjorde det och ingen av de har hört av sig efteråt.
Har kontakt med en mäklare nu som antagligen säljer huset.
(Har bara ställt en öppen fråga: jag har ett hus i Göteborgs skärgård som jag vill sälja i vår. Är detta ett uppdrag ni är intresserade av?
Har inte skrivit vad jag begär eller ställt några krav. Är själv säljare och fascineras av ointresset att i alla fall höra av sig)

antingen är du själv mäklare eller så har du inte försökt komma i kontakt med mäklare
 
Redigerat:
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Hade klart väntat ut dom, vill dom inte ta budet kan dom behålla det.

Är inte säljarens marknad nu, utan köparen.

Ha IS i magen nu och se vad säljaren säger/skriver.

Hoppas ni får göra ett köp så ni blir nöjda
 
S
T Tthz skrev:
Ingen begravd hund alls.
Bjurfors som jag skickade till först har fortfarande inte hört av sig.
2 andra mäklare bad mig skicka fotografier. Gjorde det och ingen av de har hört av sig efteråt.
Har kontakt med en mäklare nu som antagligen säljer huset.
(Har bara ställt en öppen fråga: jag har ett hus i Göteborgs skärgård som jag vill sälja i vår. Är detta ett uppdrag ni är intresserade av?
Har inte skrivit vad jag begär eller ställt några krav. Är själv säljare och fascineras av ointresset att i alla fall höra av sig)

antingen är du själv mäklare eller så har du inte försökt komma i kontakt med mäklare
Här är nog svaret = Göteborgs skärgård.
Vissa öar har ju ingen biltrafik och när man skall ta färjan ut för visning osv är det ont om parkeringsplatser och tar tid.
Förr var det en visning och sen var bostaden såld, nu kan det nog gå flera innan försäljning.
Jag tror helt enkelt det är en osäker affär med ett sånt uppdrag, det var för lång tid med transport och affären kanske blir en dålig affär för mäklaren i slutändan.
Hade huset legat på fastlandet tror jag dom hade varit mer intresserade….tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.