Fairlane Fairlane skrev:
Förstår jag dig rätt, du ska bygga en mindre simhall?
När en kommun låter bygga en simhall så talar man oftast om 200 miljoner och uppåt. Du bygger lite mindre, men 50 miljoner kanske?
Jag tror du gör bäst i att hitta en firma som hjälper dig med allt, annars får du själv passa in när de olika firmorna ska komma och du vill inte att firma 1 ska sitta och rulla tummarna i väntan på att firma 2 blir klar, det blir väldigt dyrt.
Exakt det är därför jag heter framtidsprojektet 💪
 
Framtidsprojektet23 Framtidsprojektet23 skrev:
Exakt det är därför jag heter framtidsprojektet 💪
Men just nu snurrar jag tummarna o vill bara få fram en bugget plan osv
Vad de kan ligga på ungefär
Ja mina kollegor sitter o planerar
 
Fairlane
Men har du 50 miljoner att lägga ner nu eller helst lite till för att ha marginal?

Marken och bygglov klara?
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Men har du 50 miljoner att lägga ner nu eller helst lite till för att ha marginal?

Marken och bygglov klara?
Marken och bygglov planeras 2025 , just nu planeras allt bakom , ja det finns ekonomi till det
 
D
Framtidsprojektet23 Framtidsprojektet23 skrev:
jag är rätt ny på denna hemisdan.'

men just nu söker ja firmor som gör offert till olika saker som ja beskrev i huvud tråden
Borde du inte leta byggföretag istället?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Framtidsprojektet23 Framtidsprojektet23 skrev:
Ja mina kollegor sitter o planerar
Snillen spekulerar?
 
  • Gilla
Framtidsprojektet23
  • Laddar…
Folk kommenterar inte de jag bad om ,

Ge mig bara firmor till
Tak
Vvs
Betong / golv
Så man kan ta lite möten
 
Framtidsprojektet23 Framtidsprojektet23 skrev:
Folk kommenterar inte de jag bad om ,

Ge mig bara firmor till
Tak
Vvs
Betong / golv
Så man kan ta lite möten
Om jag vore i dina tofflor och skulle projektera ett bygge för ca 50 Mkr skulle jag ta in en konsult som upphandlar allt inkl ritningar och projektledning.
 
  • Gilla
Hep och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om jag vore i dina tofflor och skulle projektera ett bygge för ca 50 Mkr skulle jag ta in en konsult som upphandlar allt inkl ritningar och projektledning.
Redan löst , men de tar tid , därför e jag ute på detta forum och söker lite extra hjälp :( men får inte , men ber snällt det e stort projekt för min del bara hjälp o länka lite firmor
 
R
Framtidsprojektet23 Framtidsprojektet23 skrev:
Offerter från firmor
TILL

tak
Vatten
Kakel
Betong
El
Värme
Fläkt
Osv..

Tack
Framtidsprojektet23 Framtidsprojektet23 skrev:
Redan löst , men de tar tid , därför e jag ute på detta forum och söker lite extra hjälp :( men får inte , men ber snällt det e stort projekt för min del bara hjälp o länka lite firmor
Google🙃
 
Framtidsprojektet23 Framtidsprojektet23 skrev:
Redan löst , men de tar tid , därför e jag ute på detta forum och söker lite extra hjälp :( men får inte , men ber snällt det e stort projekt för min del bara hjälp o länka lite firmor
Detta är ett konsumentforum. Vi bygger och renoverar bostadshus.
 
  • Gilla
whak och 5 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vi bygger och renoverar bostadshus.
Friggebodar, attefallare, garage och fritidshus, gärna med våra egna händer;)
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Men starta gärna några trådar till där du kan dela med dig att ekonomin finns att bygga en simhall för 50 mille.
Intresseklubben här borta antecknar flitigt!
 
Fairlane
Skanska, Peab etc?

Jag tror inte du vill ha en offert från en takläggarfirma som lägger tak på radhus och villor, elektriker från mindre firmor som jobbar med mindre jobb etc. Du vill nog inte hålla det projektet själv, eller med kollegor som saknar erfarenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.