Hej

kör en liten gammal pellets brännare med separat elpatron. 300L varmvattenberedare osv…

funderar under 2023 att byta till LVVP och få in VVB i den… men löser att flera säger att man ska spara pelletspannan för toppar?

det finns plats för båda, det står till och med en oinkopplad 750L acktank där nu…

Huset halv vattenburen golvvärme i badrum och ska få i kök/vardagsrum är tanken med. Huset är 75M2 med källare. En badtunna som jag tänker koppla på lvvp med växlare…(den går att elda med för toppning)

Några snabba frågor… vilken typ av lvvp ska jag ha med mina element? Hög/låg?

Ska jag spara pellets för toppar allmänt?

Bilder i nästa inlägg på pannan idag…
 
Bilder på pannan
 
  • Ett pannrum med värmepanna, rör, ventiler och en del av bilden är suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Apparatpanel, Ecotec, på/av-brytare, röd och grön indikator, varningsetiketter, säkerhetscertifieringar, elanslutningsspecifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V Vintermannen skrev:
Hej

kör en liten gammal pellets brännare med separat elpatron. 300L varmvattenberedare osv…

funderar under 2023 att byta till LVVP och få in VVB i den… men löser att flera säger att man ska spara pelletspannan för toppar?

det finns plats för båda, det står till och med en oinkopplad 750L acktank där nu…

Huset halv vattenburen golvvärme i badrum och ska få i kök/vardagsrum är tanken med. Huset är 75M2 med källare. En badtunna som jag tänker koppla på lvvp med växlare…(den går att elda med för toppning)

Några snabba frågor… vilken typ av lvvp ska jag ha med mina element? Hög/låg?

Ska jag spara pellets för toppar allmänt?

Bilder i nästa inlägg på pannan idag…
Spara pellets för toppar och kanske höga eu priser på elen.!- LVVP kan du köra när elpriserna är bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.