Hej!

Fått stopp i ett gammalt vattenlås i tvättstugan. Försökt rensa med vaskrensare(som en stor sugkopp) och även försökt pilla in såna här stålrensare som man kan köpa men har svårt att komma förbi själva "låset" med dessa, vet inte hur dessa lås ser ut inuti så vet inte hur jag ska navigera tråden för rensverktygen, kanske inte ens går?
Vågar jag lossa bulten eller spricker hela skiten då, huset är från 1947 så bulten har nog suttit där sedan dess. Jobbar med bilar en del så jag har en induktionsvärmare jag kan använda på den om det hjälper?

Rostig metallring, mörkt hål med vatten, betonggolv, patio eller industriell miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
Försk lossa bulten och spola där med högtryck eller i alla fall en slang vatten gott vattentryck. Men bulten brukar vara fastrostad. Det realistiska är då borrning av bulten. Kan proppas med kork senare.
 
MultiMan
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Fick loss bulten(löjligt enkelt om man brottats med fastrostade bultar på bilar) men stoppet består, haft i rens grejerna och kom väll ungefär en meter sedan tog det stopp, misstänker t- korsning eller själva stoppet. drog rens grejen fram och tillbaka rejält utan resultat. blir nog till att trycka ned en vattenslang alternativt släpa in högtrycken och köra ned den i hålet.
Eftersom det bara är tvätt stugan så tar jag det kanske imorgon, ingen stress jag är ju gräsänkling i dag så då ska jag väll inte bråka med avloppet hela dagen.
Alla tips är välkomna, bilar kan jag men inte avlopp.

Avlopp, rostig brunnsring, verktyg, rör, inspektion, underhåll, skenbar avstängning, gammalt, möjlig reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand håller söndrig metallbit, räknäsats, hylsnyckel, skitiga verktyg, verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Rensband är ofta bra grejer. Kan ju t ex vara fett från köket som har byggt på, svårt att spola bort utan får liksom skäras bort med rensband. Även sand/rostflagor från gamla rör går att hantera med rensband.
 
Stoppet sitter längre bort på stammen än jag kommer åt. Ringde en pensionerad rörmokare jag känner
och han sa att det är spolbil som gäller.
Ringde en som kanske kan komma på måndag annars bokar vi annan tid.
En toa och handfat funkar. Det är nästan HEL stopp nu så jag har förvärrat det, rörmokaren sa att det är vanligt om stoppet är långt bort. KUL eller inte
Rörigt badrumsgolv med verktyg, hink, översvämning och avloppsrensningstillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.