1. Som de flesta andra är det för att barnen ska kunna komma in utan nycklar. Men tyvärr även för mig själv som ibland råkat köra hem från jobb utan mina nycklar. För att sen komma tillbaka till ett låst jobb, så att jag får åka till föräldrarna och hämta extra nycklarna :)

2. Borstat stål och blankkrom
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
Erat lås skulle lösa en massa problem här hemma med nycklar som glöms å kommer bort.. Hundvakt/sotare mm..
Vi har hundar som till och med lyckas låsa upp vissa dörrar.
Så erat lås skulle verkligen underlätta våran vardag på en massa olika sätt.

Jo låset finns som krom och borstat stål.
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
Under det senaste året tappade jag bort mina nycklar två gånger. Det var inte lätt att byta låset kan man väl säga. Vore det inte skönt att slippa alla nycklar?

Svar på fråga: Borstat stål och krom.
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1. Bara det här att slippa krångla med nyckeln då man ska in eller då man lagt sig i sängen och kommer på att man glömt låsa ytterdörren. Sedan börjar låskistorna behöva lite omsorg, då fjädrar har gått av i dem och mekanismen börjat kärva lite. Så att få byta ut mot ett ny och modern låskista med teknik som underlättar vore inte fel.

2. Blank krom och borstat stål
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
Vi har både mormor/farmor/farfar/morfar som hjälper till att hämta sonen på förskolan. Vi har en extra nyckel som måste åka runt bland alla och ett lås med en kod skulle underlätta vardagen, både för det äldre och yngre gänget.

Svar: Borstat stål och krom
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1: Ett digitalt lås vore perfekt. Skulle ersätta vårt nuvarande som börjar närma sig stadiet att bara kunna öppnas med vinkelslip eller slägga
2: Borstat stål och krom
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1. skulle installera åt mor & far som julklapp!
2. Borstat stål, blankt krom
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
Hej!

Skulle vara kanon att kunna låsa / larma och låsa upp / larma av utan nyckel och telefonen som vi använder för att manövrera och övervaka Ajax-larmet med,
Det fungerar oftast, men inte alltid, t ex när telefonen fått batteritorsk - vi har ingen fördröjning på fullt larm både ute och inne när dörren öppnas.
Ajax planerar nu integrerat support, så att vinna ett Yale Doorman lås vore perfekt.

Yale Doorman L3S Pro finns i blankkrom och borstat stål, utöver svart.

Mvh Fredde
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1.
Varje dag måste man med nycklarna skramla, för att hitta nyckelhålet får man alltid famla.

Yale har lösningen förstås,
med en egen kod till var och en av oss
skyddar den hemmet som en rikrig boss.

Har man glömt nycklarna i kappan, behöver ingen sitta utelåst på trappan.

Ett kodlås till vår entré
skulle för vår familj göra succé!

2. Borstat stål och blankt krom
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
Skulle gärna tycka om ett kodlås så grannen slipper knacka en ruta åt sambon när vår 1,5åring låser henne ute och jag är borta...
Låset finns i borstat stål, krom utöver "färgen" svart
 
1. Hade varit så himla smidigt när barnen börjar gå till skolan. Är livrädd att ge dem egna nycklar som de kan tappa bort.

2. Borstat stål och blankt krom
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1. Detta lås hade underlättat enormt då det nuvarande låset jag har i mitt gamla hus från 1948 självlåser sig. Skulle vara skönt och slippa bli utlåst med nycklar inomhus då senast fick jag ringa grannen för att få hjälp med o klättra in genom ett fönster på övervåningen. 😅

2. Blank krom och borstat stål
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1. Kom hem till Götet från Linköping i somras mitt i natten och upptäckte att jag tappat mina nycklar. Låssmed mitt i nattten = vakna grannar och tom plånbok. Får fortfarande höra det. Tanken på ett kodlås har vart stark efter det, hade vart skönt att slippa nyckelångesten och förhoppningsvis bli mindre retad av grannarna framöver.

2. Blank krom och borstat stål.
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1. Vi har en dotter som ska börja gå hem själv efter nyår. Hon har dock behövt gå in bakvägen som har ett segt och jobbigt lås. Vi måste byta lås på framsidan eftersom blå nyckeln är borta från tidigare ägare.

2. Förutom svart finns dem i borstat stål och blank krom.
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
1. Jag monterade första versionen av Yale Doorman i vårt förra hus men nu har vi flyttat till ett hus utan smart lås och jag saknar det mycket och skulle vilja ha det igen, speciellt nu när barnen närmar sig åldern då dom får gå hem själva.

2. Borstat stål och blankt krom
 
  • Gilla
Nytt användarnamn 2014
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.