Förstår inte frågan riktigt. Har du ingen måttsatt ritning? Möjligen att ritningen är lite bredare än 20 m och kanske lite mindre än 10 m.
 
  • Gilla
Johan Fraxinus
  • Laddar…
Jag har inga mått utan endast denna skiss.
 
Ser man det bara som en skiss så är det fullt möjligt att den passar in på en yta 20x10 meter. Du har ju några kända mått på ritningen som du kan använda som referens. Som det är ritat nu är den möjligen lite längre än 20 meter men efter som det är en skiss så är det möjligt att justera till den så att den hamnar inom 20x 10 meter.
 
  • Gilla
Johan Fraxinus
  • Laddar…
BirgitS
Du har ju skåpen i köket som är 60 x 60 cm så det borde du kunna använda som jämförelse för att kunna mäta längd och bredd på hela huset. Hela köksväggen bör vara typ 6 x 60 cm plus 10-15 cm passbitar så att det ska gå att öppna K/F.
 
  • Gilla
lillanutten
  • Laddar…
En dubbelsäng är ju 2x2m-ish, så ja, det ser ut att vara ca 10x20m
 

Bästa svaret

R
Hej,

Skulle säga att bredden på huset är ca 9m utvändigt. Längden är svårare o få fram
Hur jag har fått ihop detta:
35 cm yttervägg ca.
6st 60cm moduler i köket+ passbit 5cm.
Innervägg ca 12cm
I korridoren har jag utgåt ifrån att innerdörrarna är 9-21 så då sticker dörrbladet ut ca 84cm vid utfällt läge..

Från andra hållet:
35 cm yttervägg ca.
200cm säng.
100cm.
12cm innervägg.
Korridor 140 cm.
 
Redigerat:
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Då är det är rätt håll iaf med måtten.
En stort tack!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Svartvit arkitektonisk ritning av en lägenhetsplan med måttangivelser, rum beteckningar och möbleringssymboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FloraBS och 1 till
  • Laddar…
A
Vilken hjälte! Vad för mjukvara har du använt?
 
  • Gilla
Johan Fraxinus
  • Laddar…
SketchUp
 
  • Gilla
Johan Fraxinus och 1 till
  • Laddar…
Detta forum är fantastiskt 🙏🏻
 
  • Älska
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.