Jag har ett HTH-kök från 2010. I ett hörn har jag ett skåp med en snurrställning i. När man öppnar det är det två dörrhalvor (vinklade 90 grader mot varandra) som går ihop, se bilder. Dörrarna styrs av ett sinnrikt system som sitter inne i skåpet. En del sitter under den övre hyllan och en del sitter under den undre hyllan, se bilder.
Systemet har dock börjat att "fladdra" så dörrarna sitter något lösa och går inte ihop ordentligt när man stänger. Jag är i tron att det ska gå att justera systemet för att få det bra/stabilt igen. Men, hur gör man....??
 
  • Köksunderskåp med skuggor, grått bänkskiva, rött disktrasa, vit kopp, silverbestick i låda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet vitt köksskåp med silverfärgade handtag och en del av diskbänken synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två vita köksskåpsdörrar i hörn med metallknoppar, delvis öppna, hand syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en möbel, möjligen under en säng eller ett bord, med justerbart benstöd och monteringsfästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En del av en stol, sannolikt ett ergonomiskt stöd, med justerbara mekanismer i metall och plast, på oviss bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av en mekanism, möjligen del av kontorsutrustning eller möbel, visande intrikata delar och skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt utrymme, konstruktionsdetaljer, geometriska skuggor, metallanordning, mekaniska komponenter, skruvad fästanordning, underifrånperspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
vet inte om det hjälper eller om det ens är samma inredning men där finns likheter
 
  • Instruktioner för justering av skåpluckors djup, sida, höjd och motstånd med skruvmejsel och händer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsbilder för montering av hörnskåp med snurrande hyllor. Text på svenska, grafisk steg-för-steg guide.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för bilderna. Något svårt att tyda men jag tror att det beskriver systemet jag har, ska kolla imorgon.
Men jag tror inte att det går att få bort fladdret på luckorna. Vi får se.
 
Skåpet heter Mondo men det är inte lätt och hitta eller förklara hur du justerar det.
Dock är anvisningen som egge80 lagt upp korrekta som jag kan se det.

Här är en video som visar lite grann också.

De har under året levererats i ett par olika utförande men principen är densamma och det finns justeringar till det mesta.

 
  • Gilla
Stekve
  • Laddar…
Tack för en bra video. Som du skrev liknar det skisserna från egge80. Jag har dock ännu inte kunnat pröva att göra justeringar. Återkommer då jag gjort det.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Hej igen. Nu har jag gjort vad jag kunnat. Resultatet blev bra men inte som när skåpet var nytt. Skyller på förslitning.
Jag har haft mycket nytta av både skisser och video. Om man inte tar bort hyllorna är det mycket svårt att jobba med justeringarna.
Återigen, tack för hjälp.
 
Så är det ju med det mesta... ;) ...13år är 13år och den har snurrat många varv på de åren. hehe

Bra det blev bättre iaf.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Skåpet heter Mondo men det är inte lätt och hitta eller förklara hur du justerar det.
Dock är anvisningen som egge80 lagt upp korrekta som jag kan se det.

Här är en video som visar lite grann också.

De har under året levererats i ett par olika utförande men principen är densamma och det finns justeringar till det mesta.

[media]
Bra inspel, hjälpte mig precis.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.