Hej, jag har en charge amp halo, tycker det är oehört märkligt att elinstallatör har adminrättigheterna till min enhet. Jag kontaktade elbolaget för att sätta igång Green charging då vi fått solpaneler efter elbilsladdaren. Får till svar att min enhet har tappat wifi och lastbalanseringen är ur funktion.
Jag tänker det är då jävligt märkligt att jag inte får en notis om detta, samt att jag inte heller kan gå in och se anslutningen.
Är det verkligen så ?

De var snälla och erbjuda sig att säkerställa mitt wifi täcker hela huset. Men jag har nu flyttat routern från ena änden till lite mer centralt, så den biten ska lösa sig.
Men jag förstår inte varför jag inte kan komma in i admin.

Hur gör man då om man byter router med nytt wifi ? Någon som kan detta ?
 
Det kan vara så att du blandar ihop Admin-login på https://my.charge.space/admin och logga in på Admin-GUI:t på din Halo. Din elektriker har nog access till den första då det behövs för att installera den. Där kan du dra rapporter osv, men den är inte så användbar som slutkund.

Admin-GUI:t till din Halo når du antingen via Halos egna wifi eller via den IP-adress som din Halo tilldelats av din router. Här ställer du wifi osv.

Här är en bra instruktion: https://support-se.zendesk.com/hc/sv-se/articles/8338578167580-WiFi-konfiguration-Halo-
 
Tyckte ändå det känns sådär att han kan logga in och se över mitt Wi-Fi och sen inte vilja sätta på green charging för wifi är för svagt och erbjuda dig bygga ut mitt Wi-Fi.
Det borde väl vara jag som avgör om jag vill sätta på det. Samt varför kan man inte enkelt sköts detta och wifistyrkan i appen. Vet inte om alla laddare är likadana men ska undersöka för nästa blir i så fall ingen charge amp.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hej, har samma laddbox och bytte bredbands leverantör med ny router osv för något år sen och skrev till deras kundtjänst och fick en himla bra steg för steg anvisning med länkar osv. Så pröva att skriv till dem, jag fick till det och jag är inte så haj på detta :) Tyvärr har jag inte kvar det jag fick.
 
Just agerandet kring ditt egna wifi är nog mer en fråga kring den elektrikern än Charge Amps, det låter ju lite underligt.

Saken är ju dock att din Halo och amp guard kräver ett välfungerande wifi för att fungera optimalt, då de använder en egen molntjänst. Funkar inte det kommer Halo falla tillbaka till (tror jag) enfas laddning och typ 3kW. Så det är ju faktiskt möjligt att elektrikern försökte hjälpa dig att få till en bra setup. För att komma åt din Halos egna admin måste man vara fysiskt nära och koppla upp på dess egna wifi eller om den är uppkopplad på ditt wifi gå via tilldelad ip-adress. Inget av detta kan nån göra utan att vara på plats (i princip).

Testa att logga in här https://my.charge.space/userapp/ så ser du din laddare. Kolla fysiskt på din amp guard så ser du på lamporna om den är uppkopplad eller inte (grön pil = uppkopplad).

Jag är inte säker på var du slår på Green Charging, det kanske är i "installatörsportalen" alternativt via amp guards egna api:er. Troligen inte något man som slutkund ska göra själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.