Vi har tre enorma ekar på vår tomt och det blir helt sjuka mängder löv. Har börjat titta på lövsugar men har inte råd att köpa någon dyr och ny så har börjat kolla på begagnatmarknaden. Just nu finns flera beggade MEEK till salu men jag hittar inga recensioner av dem. Någon som har provat?
 
Mats-S
Alternativt så mulchar du ner löven med gräsklipparen, kör ett par varv så är det bara smulor kvar av löven ;)
 
Mats-S Mats-S skrev:
Alternativt så mulchar du ner löven med gräsklipparen, kör ett par varv så är det bara smulor kvar av löven ;)
Men även smulorna tar väl lång tid att förmultna? Eftersom det är ek, menar jag. Och tjockt lager ekollon
 
Mats-S
Saltochpeppar Saltochpeppar skrev:
Men även smulorna tar väl lång tid att förmultna? Eftersom det är ek, menar jag. Och tjockt lager ekollon
Njae, jag har en stor ek på sommarstället och dom löven försvinner snällt när jag smular sönder dom med gräsklipparen. Iofs är det endast en gigantisk ek, du kanske har mera löv på din gräsmatta.
 
Tack för tips! Vi kommer köra en mellanvariant. Hade familj hemma i helgen som hjälpte oss att kratta det mesta och resten tar vi med gräsklipparen till våren. Bild för jämförelse hur det ser ut i stora delar av trädgården när löven fallit (och hur det blir efter krattning såklart). Och det är en stooor yta. Vi får kanske bjuda hem folk på grill- och trädgårdshelger framöver 😅
 
  • Höstlig trädgård, löv på gräs, kala buskar, stenläggning, molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.