j.f.s
Gatutavla med pil till öl och pizza, pil åt motsatt håll mot regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
boschkenta och 15 till
  • Laddar…
Tecknad bild: varg i kläder drar släde, lämnar fotavtryck och skämtsam text om Big Foot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
En man läser högt för en björn på soffa; text innehåller grovt språk med humoristisk underton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Sassig, dialog mellan två Muppar-figurer, ordlek med julklapp och personlighetsdrag, humoristiskt meme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Person utklädd till tomteluva och stövlar, delvis naken, på trottoar med text om klimatförändring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Thomas1972 och 5 till
  • Laddar…
Kermit Grodan sitter vid ett bord med en kopp kaffe; texten visar ironisk dialog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
T
Well... Man med skägg och långt hår sitter avslappnat i bowlinghall, med text som uttrycker en avslagen attityd till åsikter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Man i kockuniform ser stolt ut, humoristisk text om enkel matlagning. Skämtar om ägg i billig ramen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Mikael_L
En drabbad stackare…


Bäste Herr Snålkvist, indrivningsbyrån Knussel & Black.

Jag har just fått Ert upphetsande brev angående räkningen jag är skyldig Er. Ni hotar att ställa till PROBLEM för mig eftersom Ni tycker att räkningen skulle ha betalts för länge sedan och Ni inte kan förstå varför den inte är betald.

När Ni talar om PROBLEM, låt mig då få upplysa Er lite. 1970 köpte jag ett sågverk på amortering. 1976 en oxkärra och en timmervagn, två hästar, en bössa, en traktor, en motorbåt och ett par dräktiga kor.

1977 brann sågen, och kvar var inte en sak utom en hög aska. En av hästarna dog, den andra lånade jag ut till en granne, som lät den svälta ihjäl.

Sedan gick jag med i pingstkyrkan. 1978 dog min mor, och min bror hängde sig i kristallkronan.

En trafikpolis gjorde min dotter med barn, och jag tvingades betala en doktor 440 kronor för att hindra att gatukorsningen blev min släkting.

En dag for jag ut och fiskade, motorbåten gick runt, och jag förlorade den största gädda jag någonsin sett.

1980 stack min fru, men hon lämnade ett par svarta tvillingar som souvenir, så jag gifte mig med pigan för att hålla kostnaderna nere. Hon hade då krävt mig på tio års lön och giftermålet skedde under vapenhot.

1981 brann resten av mina byggnader, och jag började dricka. Jag upphörde inte med det förrän jag inte hade annat kvar än en mycket liten lever. Och det lever jag inte på.

Jag försökte komma på fötter och köpte en självbindare, en tröska, en gödselspridare, och en traktor. En cyklon drog förbi och blåste alltihop in i nästa socken. Ni måste förstå att få ut pengar av mig vore som att försöka vrida ur en vildkatt.

Nu säger Ni att Ni kan förorsaka mig PROBLEM.

Det enda jag kan säga Er min Herre: Ni är hjärtligt välkommen!

Högaktningsfullt

Verner Lerhög, f d lantbrukare.
 
  • Gilla
  • Älska
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
Skärmdump från sociala medier. Inlägg av Paolo Roberto. Vinval för restaurang diskuteras lättsamt och ironiskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
mnils och 7 till
  • Laddar…
Så vilken restaurang är det man ska undvika?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
Äh, åk dit och prova Paolos/husets special! Torsk
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
polaris78 och 16 till
  • Laddar…
Men se upp med bechamelen.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Luddis_1 och 8 till
  • Laddar…
Humoristisk bild visar grill för samma pris före och under Black Friday, med filmkaraktär som uttrycker "HOLD".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 21 till
  • Laddar…
H
.
 
  • Mobilskärm visar satiriskt meddelande om arbete och befordran med emoji, på bakgrund av strand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.