Z Zodde skrev:
Nej, läs tråden så klarnar det.
TS blandar ihop begrepp som pantbrev och lån…
Vilket man inte kan klandra ts för. Det är många här som inte kan skillnaden. Men, problem kan uppstå senare o tråden.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Vilket man inte kan klandra ts för. Det är många här som inte kan skillnaden. Men, problem kan uppstå senare o tråden.
Finns inga dumma frågor heter det…
Man frågar för man inte vet.

Det som stör är att många känner sig kallade att svara fastän de börjar sitt svar med
”Nu är ju inte jag nån expert”

Med den samlade kunskapsmassan här på BH e jag säker på att det finns flera experter på varje tänkbart område.

Låt dessa svara å om du inte känner att du behärskar ämnet, övervinn skrivklådan, var tyst och sug in information:kunskapen som förmedlas
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 8 till
  • Laddar…
Diskussion, helt ok.

Eviga upprepningar av svagt underbyggda åsikter, mindre värdefullt.

Beror även på om man är på Familjeliv eller i juridikdelen av Byggahus-forumet.
 
  • Gilla
adron och 2 till
  • Laddar…
j.f.s
Kim80 Kim80 skrev:
Se där ja.. Hur mycket tog juristen för det? Var det lån inblandat i fastighetsaffärerna och i så fall ställde banken några krav?
Jag tänker att det finns klåpare i alla skrån, verkar ju uppenbarligen vara så när det kommer till TS husköp.

OT för tråden men sålde också hus utan mäklare. Använde kontrakt från Lexly som min och köparens bank godkände i förväg. Ingen av dem (Länsförsäkringar & SEB) hade några invändningar.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Visst är det så... människor som svarar fast de inte kan
Eller folk som de ända se gör är klagar på att folk upprepar sig.
Men det är sånt man får leva med.
Sen tror jag att bh har väldigt stor.kunskapsbank i form av medlemmar.
 
Men hallå? En mäklare ger inte SÄLJAREN pengarna, det är ju inte så det funkar, i det fallet så har dom gjort fel, allting ska ju skötas via mäklare och som nån tidigare har skrivit klientmedelskonto och sen kopplas banken in och dom tar först och stämmer av köpesumman och handpenningen mot lånen. Om banken inte accepterar försäljningen så meddelar dom mäklaren och din handpenning betalas inte till säljaren eller banken. I detta fall så är jag rätt säker på att du får processa mot MÄKLAREN och inte säljaren. Du har inte gjort nåt fel, hafe du köpt utan mäklare o pyntat in handpenning på säljarens konto så är de ju en annan sak.
 
Det är ju säljaren som säljer. Det är naturligt att säljaren får pengarna. Det här är främst säljarens ansvar, inte mäklarens.
 
D
"Huset har pantbrev för 1.572.000:-, när vi köpt huset ska pantbreven ligga på 1.342.000:-. Vi ska ju inte ta över säljarens lån kopplade till huset och därav måste ju säljaren betala banken de 230.000 som blir mellanskillnaden för att vi inte ska bli fast med hans lån. Vi har ju köpt huset för lägre pris än vad de lånat till."

Detta kan omöjligt stämma, pantbrev följer fastigheten
 
Läser du tråden (vilket borde vara en förutsättning för att få skriva) så finner du att några brister i TS förklaringar redan har diskuterats och retts ut…
Känns lite onödigt att börja om på ruta 1.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 6 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Läser du tråden (vilket borde vara en förutsättning för att få skriva).....
Håller med om att det är en förutsättning, men nu är det 400 inlägg att läsa varav många med gissningar eller OT. Det tar emot.
 
Alti Alti skrev:
Håller med om att det är en förutsättning, men nu är det 400 inlägg att läsa varav många med gissningar eller OT. Det tar emot.
Då gör det heller inget om man avstår ifrån å skriva istf att posta nåt som sannolikt är inaktuellt/irrelevant eller direkt fel.
 
  • Gilla
mgranbom och 7 till
  • Laddar…
Hur har det gått för er? Har ni får hjälp av juristen att klara ut detta? Tycker verkligen synd om er och hoppas ni lyckas lösa detta.
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 5 till
  • Laddar…
Var detta ännu en troll tråd?
Skrik o Panik i några dagar, men sen helt tyst?
 
  • Gilla
saltis99 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.