Kanske en kostnadsfråga? 2 paket kaffe i 6 månader blir 48 kaffepaket

Vi är inte gjorda av pengar tyvärr. Om det inte hade varit en kostnadsfråga hade våra byggare fått en trisslott till frukost varje dag 😄
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
M Mia Holmgren skrev:
Kanske en kostnadsfråga? 2 paket kaffe i 6 månader blir 48 kaffepaket
Jag tror att de flesta här förstår att kaffe kostar pengar. I relation till den totala byggkostnaden där du pratar om flera byggare under sex månader känns dock denna kostnad väldigt låg.

Min invändning mot ditt förslag om att "kaffepaket köper vi då och då" är mest att det kan sluta mer som ett irritationsmoment än som en upplevd gåva, då risken är att kaffet plötsligt är slut om inte spelreglerna är tydligare än dina.

Köper du kaffe "då och då" kommer det lätt att uppfattas som att du står för kaffet. Finns det då helt plötsligt inte kaffe är det du som kommer att anses ha felat.
 
  • Gilla
J Vos och 3 till
  • Laddar…
hsd
Risken att de vinner och tar lång semester 😖
 
  • Gilla
Auson
  • Laddar…
Är det bara jag som reagerar på att det krävs fem byggare på heltid under ett halvår för att uppföra tillbyggnaden 🤔
En sådan tillbyggnad måste verkligen vara extraordinär, borde lätt förtjäna sin egen byggtråd här på forumet!
 
  • Gilla
Daniel Eldstaden och 2 till
  • Laddar…
R
G Gabbe1 skrev:
Är det bara jag som reagerar på att det krävs fem byggare på heltid under ett halvår för att uppföra tillbyggnaden 🤔
En sådan tillbyggnad måste verkligen vara extraordinär, borde lätt förtjäna sin egen byggtråd här på forumet!
Står det någonstans att detta gäller hela byggtiden?
Sedan kan det vara ett stort och komplicerat projekt, vi har ju ingen aning om förutsättningarna…
Om TS håller koll på dasspapper o kaffe så förutsätter jag att TS har någorlunda koll på bygget med…
 
  • Haha
  • Gilla
Auson och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Köper du kaffe "då och då" kommer det lätt att uppfattas som att du står för kaffet. Finns det då helt plötsligt inte kaffe är det du som kommer att anses ha felat.
Och då kommer naturligtvis byggarna med gott samvete att lösa det problemet genom att åka och köpa kaffe. Kanske ett paket á 39 kr för egna pengar, men tiden att göra det kostar beställaren (minst) 250 kr. Dyrt kaffe.
 
  • Gilla
Auson
  • Laddar…
Med drygt 15000,: per dag i arbetskostnad förstår man väl att det inte finns 20,: per dag till kaffe :)
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Sila mygg svälja kameler
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.