Efter tilläggsisolering så las det upp reglar ovanför. (Ja de har gjort fel med infästningen av klossar. Skall åtgärdas)

Har tänkt att lägga golvspånskivor på detta.
Endast för förvaring, då det endast är ca 1 meter upp till nock. Dvs man kommer inte gå på golvet snarare krypa.
Det varierar lite mellan takstolarna, mellan 92-105 cm ungefär, dvs betydligt mer än 60cm som är rekommenderat cc
Kan jag lägga golvspånskivorna ändå?
Hur gör jag för att optimera "skarvarna"? Kan jag lägga dem i luften eller måste jag kapa alla skivor?
Vilken ledd skall jag lägga dem på ?

Eller bör jag regla upp mellan dessa reglar för att få 60cc på "andra ledden" så att säga ?

Mörkt vindutrymme med isolering, träbalkar, och skuggspel från ficklampsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




/Jocce
 
Varför spånskiva? Vanligt spontat golvvirke klarar nog miljön och regelavståndet bättre.
 
  • Gilla
Carl.Alm och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Varför spånskiva? Vanligt spontat golvvirke klarar nog miljön och regelavståndet bättre.
Tänkte att det blir mindre jobb, ungefär samma pris, fräschare resultat och bekvämare att krypa runt på...samt OM man någon gång ska göra om vinden till sovloft så har man korrekt underlag redan...men kanske tänker fel ?

/Jocce
 
Tunga att jobba med på din vind, spontad panel, typ undertak blir bra.
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Tänkte att det blir mindre jobb, ungefär samma pris, fräschare resultat och bekvämare att krypa runt på...samt OM man någon gång ska göra om vinden till sovloft så har man korrekt underlag redan...men kanske tänker fel ?

/Jocce
Tycke och smak är olika, Jag skulle välja ett hyvlat furugolv i ekonomisortering men även en ändspontad 23mm råspont vore ju användbart.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Ja, det kanske blir det ändå, verkar ju klara det längre CC-måttet bättre också...


/Jocce
 
Det blir Råspont ändå...

Frågan är valet av skruv, då jag tänkt tanken på Golvspånskiva så hade jag redan fyndat Essve 4,2x55 spånskiveskruv på Bauhaus Utförsäljning.

Kommer det fungera till ändamålet? Eller bör jag kika på annan skruv?


/Jocce
 
R
Det går fin fint…
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.