Hej
Jeg har købt en braskamin, og jeg skal installere den selv (sammen med en ven som arbejde med det i Danmark).
Jeg har fået startbesked og er klar til at gå i gang.
Jeg er lidt i tvivl om placering.
Når jeg har sendt min anmeldelse så har jeg markeret at braskaminen kommer til at være i midten af rummet.
Da kommunen sendte mig startbesked, så skriver de også at de anbefaler at man placere skorsten så tæt på tagryg (taknock) som mulig ellers skal man søge byglov (hvis skorstenen kommer over x-antal cm)

jeg har prøvet at google for at finde et tegning over hvordan skorsten regler er i Sverige men uden held :(

Vil det være et problem hvis jeg flytte braskaminen et sted så den kommer tæt på taknock (uden at skrive til kommunen igen)
Håber nogen kan hjælpe mig.
 
  • Arkitektonisk ritning av en lägenhetsplan med mått, rumsetiketter och en markerad braskamin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske kan vara idé att kontakta sotaren som skall godkänna din installation när den väl är klar. Bättre att ta eventuella problem och möjligheter i tid tänker jag. Det kan ju vara möjligt att göra en liten böj på skorstenen på vinden om du har ett sådant utrymme och inte öppet till nock?
 
tensiden tensiden skrev:
Kanske kan vara idé att kontakta sotaren som skall godkänna din installation när den väl är klar. Bättre att ta eventuella problem och möjligheter i tid tänker jag. Det kan ju vara möjligt att göra en liten böj på skorstenen på vinden om du har ett sådant utrymme och inte öppet till nock?
Jeg har gjort. Han svare ikke rigtig :(
 
Aram Zangana Aram Zangana skrev:
Jeg har gjort. Han svare ikke rigtig :(
Det gäller att jaga och tjata ... försök annars med godkänd sotare i närliggande kommun. Så gjorde jag.
 
  • Gilla
Aram Zangana
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.