O OdugligMenErfaren skrev:
Fråga, hur har fölket gjort med ben under dessa överskåp? Då de liksom inte är till för att ha på golvet. Egenbyggda den eller? :)
samma ben som jag använde på underskåpen. Från Ikea
 
Jenny Dahl1 Jenny Dahl1 skrev:
samma ben som jag använde på underskåpen. Från Ikea
Antar att du använde ungefär lika ben som Richard eller körde du plastbenen för sockel och borrade egna hål?
 
Samma ben som till övriga skåp. Hade en snickare som satte dit dom.
 
  • Två vita skåpdörrar nästan stängda, silverfärgade ben synliga, mörk matta undertill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
OdugligMenErfaren
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]

Så här ser det ut i vår tvättstuga. Metod överskåp B40xD60xH40 med Maximera lådor. Bänkskiva på toppen. Upphängda på väggen som vanliga bänkskåp och sedan en 45x95 regel i framkant som alla skåpen är skruvade i och sedan benen på dem. Men det var mest för att få den höjd vi ville ha på maskinerna. Nu står tvättkorgen precis lagom under öppningen och inga böjda ryggar för att ladda/tömma maskin.

Har du någon bild under hur du gjort med benen och regeln?
 
Möbelben fäst vid bord med metallbeslag underifrån. Skruvar delvis synliga. Mörkare bakgrund. Inomhusmiljö, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En 45x95 regel i framkant av alla skåpen. Benen på denna sedan. Även listen för att dölja som du ser.
 
  • Gilla
Hellwiz och 1 till
  • Laddar…
Jag planerar också att sätta min tvättmaskin och torktumlare på Metod-skåp. Håller själva skåpet för en tvättmaskin som står och skakar eller behöver man förstärka även skåpen på något sätt?
 
P Pistol skrev:
Jag planerar också att sätta min tvättmaskin och torktumlare på Metod-skåp. Håller själva skåpet för en tvättmaskin som står och skakar eller behöver man förstärka även skåpen på något sätt?
Skåpen i sig håller nog. Men däremot behövs lite kraftigare ben. Gärna några ben/stöd i bakkant på skåpen också. Nya maskiner brukar inte skaka heller.
 
A AG A skrev:
Skåpen i sig håller nog. Men däremot behövs lite kraftigare ben. Gärna några ben/stöd i bakkant på skåpen också. Nya maskiner brukar inte skaka heller.
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.