Hej!
Jag har låtit göra en tillbyggnad i min bostadsrätt, ett extra litet sovrum. När bostadsrättsföreningen hade ”ventilationsinspektion” fick jag till mig att tillbyggnaden måste ha ventilation som tas från det centrala ventilationssystemet. Detta skulle tas från mitt sovrum som ligger vägg i vägg. Alltså från lådan ovanför garderoben på bilden. Inomhusrum med dörr, garderob, växter och bilder på en byrå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett inre hemutrymme med en öppen dörr, kläder på krok, möbler, växter och konst på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är till rummet där dörren står öppen ventilationen ska in. Som jag förstår det sätter jag till ett ventilationsrör från det befintliga ovanför garderoberna. Strax ovanför dörren ett T-rör, rör igen och sedan en 90 graders böj till det andra rummet ungefär där blomman står fast takhöjd såklart. Är det korrekt? Är det något jag ska tänka på?
 
BirgitS
Jag tror att det underlättar för dem som kan hjälpa dig om du laddar upp en planlösning där rummet och samtliga tilluftsventiler är markerade.
 
  • Gilla
Maria Johansson4
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tror att det underlättar för dem som kan hjälpa dig om du laddar upp en planlösning där rummet och samtliga tilluftsventiler är markerade.
Ok. Tack för svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.