vitt kök.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


gamla köket 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


tapet.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


spis och vedpanna.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppas, hoppas att jag kan bifoga bilder på köket som vi håller på att renovera. Inte lätt att ta kort på ett kök som inte är mer än 10 kvadrat och går om ett U.
Vi hade tänkt oss att sätta tapeten som är på bild över bänken med glasskiva över. Nu till det jag undrar vad ni tycker.. matspisen ska flyttas ända emot sista underskåpet på samma sida för att det ska bli en plats mellan matspis o vedpanna för ved. Kan jag från matspisen tom vedpannan sätta kakel? Kanske inte blir snyggt att bryta av med kakel efter galsskiva? Över vedspis o matspis ska komma en träkåpa.
Tacksam för tips.. :D
 
A
beror väl på vilket kakel, men du menar väl att du byter från hörnet annars tror jag att det ser konstigt ut om du byter "mitt på" en vägg. Skulle nog va snyggt med ett liggande rektangelformat kakel
 
Jag har kollat ut ett kakel, vet dock ej vad det heter. men plattorna är i mörkt grått/matt o finns i olika storlekar samt klinkers som jag ska ha framför vedpannan. jag hade nog tänkt att gå med glasskiva efter hela bänken ända fram till spisen. iom att det kommer kåpa över panna o spis så såg jag det som ett "projekt" för sig.... men jag ska fundera på ditt förslag.
 
Ingen mer som vill tycka till om kakel resp glasskiva? Vore tacksam,,,
 
du ska flytta spisen lite mer till vänster?? måste det vara kakel bakom vedspisen av brandfarliga skäl?
annars tycker jag att du kan ha glasskivan med tapet bakom till och med matspisen och inte har något bakom vedspisen.
men eftersom träkåpan blir gemensam över mat o vedspis så tycker jag att du kan ha glasskivan bakom vedspisen också eller att kakla upp bakom träkåpan hela väggen vid mat o vedspis. åh nu blev det mycket!
 
Ja, spisen blir flyttad drygt 20 cm till vänster. Det är ok vämemässigt att ha glasskiva vid vedpannan.. Ja, det är inte lätt, jag tycker om både kakel o glasskiva, men jag tycker nog att kakel hör mer hemma vid en vedpanna än vad glas gör. Jag tror att det lutar åt ditt sista förslag, bara att hitta rätt kakel som passar m tapeten...
Jag ska tapetsera o sätta glasskiva på en kortsida samt långsida, då kan jag se lättare hur det blir att bryta av... Tack för dina förslag:)
 
Jag tycker personligen att tapeten har en helt annan stil än köksluckorna så jag skulle kört på ett kakel som passar bättre till dem. Kanske de där vita avlånga med fasade kanter som var och varannan har i sina kök?
 
Håller med dig delvis, ska ha samma tapet men bottenfärgen får bli vit. blev för rörigt med den andra bottenfärgen och den passade INTE mot bänkskivan. Blir också lättare att välja kakel till den..
Vet vilket kakel du menar, där vi ska köpa golv o kakel rekommenderade dom det kaklet också.. det är fint, men jag hade vitt kakel innan och har tröttnat på det.
TACK för dina förslag:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.