Har en förbränningstoalett som är installerad med 2 st 90-böjar med rör ner genom golvet och genom taket för in- och utluft.

Böjarna verkar sitta mycket tajt på toalettens anslutning. Någon som har bra tips för att lossa böjarna från toaletten?
 
Krilleman
Är det limmat?

Lägg upp en bild så vi får se hur det ser ut! 👍
 
Är det två 45 graders du menar? Och det är inte limmade pvc -rör?
 
Nu har jag bara ett rör så jag håller i det med ena handen och drar muggen med den andra.

Blir säkert lättare om man är två..

Dra lite såpa runt gummipackningen också..
 
Enligt uppgift inte limmat.
 
  • Trångt utrymme med VVS-rör, tratt, slang och tapet med blommönster. Ser ut som en improviserad lösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finn något som heter Glidex som sprayas i skarven, matas med jämna mellanrum, sen ska rören om det går vikas lite fram och tillbaka mera spray, till slut kommer det ner mellan gummiring och rör. Rörisarna använer det och jag gjort det, men det är ett JÄ - LENS att få isär i bland. Att värma är ingen ide då rören kan deformeras. Nu syns inte på bild hur det ser ovanför, ett rakt rör kanske. Såga av så det går att rucka på nederdelen med Glidex i skarven och skarva med en skjutmuff där det sågats av.
 
Tack för svar. Ska prova med Glidex och om det inte funkar blir det sågen.
 
Blev tigersågen som segrade på den översta böjen och sedan gick det bra att dra bort toan från den undre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.