FredrikR FredrikR skrev:
Ska vi gå hem till dig menar du?
Mamma har sagt att jag ska akta mig för fula gubbar.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Wtf!? Funkar smed-dvärgarna i Völsungasagan (den som Tolkien snodde hela sitt upplägg av, minus några kvinnliga karaktärer som han plockade bort)? De kan ju ta djurhamn också, till skillnad från Tolkiens B-lagsdvärgar. Eller Magnus Ugglas elaka dvärgar? Trafikverkets dvärgsignaler längs järnvägen?
Hjääälp!
Det är en sån här du behöver
En säkringsbrytare, grå och vit, professionell, elektrisk installation, märkt med "hager MCS 116 B16".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Nu behöver jag verkligen er hjälp!
Skulle tända i braskaminen, men det gick inte. Jag pratade med grannen som kom in och hjälpte mig felsöka. Efter mycket letande hittade han att asklådan var full. Han berättade dessutom att förra ägaren klagat på den, att den är för liten!
Så nu undrar jag: hur går jag vidare? Borde inte säljaren ha ett ansvar eftersom han inte skrivit upp det på listan?
Ska jag kontakta säljaren, mäklaren, jurist eller Anticimex?
Vad kan jag begära för ersättning?
Kan det vara dolt fel? (Jag tror det!)

HJÄLP SNÄLLA!!!
 
  • Wow
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Nu behöver jag verkligen er hjälp!
Skulle tända i braskaminen, men det gick inte. Jag pratade med grannen som kom in och hjälpte mig felsöka. Efter mycket letande hittade han att asklådan var full. Han berättade dessutom att förra ägaren klagat på den, att den är för liten!
Så nu undrar jag: hur går jag vidare? Borde inte säljaren ha ett ansvar eftersom han inte skrivit upp det på listan?
Ska jag kontakta säljaren, mäklaren, jurist eller Anticimex?
Vad kan jag begära för ersättning?
Kan det vara dolt fel? (Jag tror det!)

HJÄLP SNÄLLA!!!
Ingen????
 
Keiller Keiller skrev:
Det är en sån här du behöver
[bild]
Ser legit ut, men inte speciellt brandskyddad. Finns de i asbest-version också? Jag vill inte göra min balrog besviken. De gillar asbest. "Kittlar dödsskönt i kistan!"
 
K Kirre2 skrev:
Ingen????
Chilla, människa!

Så här är det: Dolt fel? Beror på. Vad stod det i prospektet? Var det ikryssat "kamin" eller "18 dieselbilar"? Var det "kamin" då är det som det är. Det värsta är att du kommer åka på en skattesmäll också! Att ha kamin i huset höjer nämligen taxeringsvärdet rejält. Hade du istället haft 18 dieselbilar hade du kunnat köra runt jorden hur många varv som helst utan att det påverkat taxeringsvärdet med så mycket som en krona ens. Orättvist, jag vet. Gissa HUR jag vet...
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Nu behöver jag verkligen er hjälp!
Skulle tända i braskaminen, men det gick inte. Jag pratade med grannen som kom in och hjälpte mig felsöka. Efter mycket letande hittade han att asklådan var full. Han berättade dessutom att förra ägaren klagat på den, att den är för liten!
Så nu undrar jag: hur går jag vidare? Borde inte säljaren ha ett ansvar eftersom han inte skrivit upp det på listan?
Ska jag kontakta säljaren, mäklaren, jurist eller Anticimex?
Vad kan jag begära för ersättning?
Kan det vara dolt fel? (Jag tror det!)

HJÄLP SNÄLLA!!!
Stäm säljaren!!
Lögnare!!
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Chilla, människa!

Så här är det: Dolt fel? Beror på. Vad stod det i prospektet? Var det ikryssat "kamin" eller "18 dieselbilar"? Var det "kamin" då är det som det är. Det värsta är att du kommer åka på en skattesmäll också! Att ha kamin i huset höjer nämligen taxeringsvärdet rejält. Hade du istället haft 18 dieselbilar hade du kunnat köra runt jorden hur många varv som helst utan att det påverkat taxeringsvärdet med så mycket som en krona ens. Orättvist, jag vet. Gissa HUR jag vet...
Ja, det var ikryssat kamin, men det stod inget om den undermåliga asklådan som jag anser att säljaren borde upplyst om. Eller mäklaren kunde väl i alla fall sagt nåt!
Säljaren vägrar svara på frågor.
Jag kommer att kontakta jurist det första jag gör imorgon.
 
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Stäm säljaren!!
Lögnare!!
Äntligen ett vettigt svar!
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Ja, det var ikryssat kamin, men det stod inget om den undermåliga asklådan som jag anser att säljaren borde upplyst om. Eller mäklaren kunde väl i alla fall sagt nåt!
Säljaren vägrar svara på frågor.
Jag kommer att kontakta jurist det första jag gör imorgon.
Med en balrog i huset hade du inte haft något behov av en kamin.
 
  • Gilla
Kirre2 och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Med en balrog i huset hade du inte haft något behov av en kamin.
Var får man tag på dom? Hittar ingen på Blocket.
Kan jag kräva att säljaren eller mäklaren köper en till mig?
 
K Kirre2 skrev:
Var får man tag på dom? Hittar ingen på Blocket.
Kan jag kräva att säljaren eller mäklaren köper en till mig?
I Danmark verkar det som.
Skärmdump av en webbsida; annons för "Kennel Balrog", belägen i Herlev, Danmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Nu behöver jag verkligen er hjälp!
Skulle tända i braskaminen, men det gick inte. Jag pratade med grannen som kom in och hjälpte mig felsöka. Efter mycket letande hittade han att asklådan var full. Han berättade dessutom att förra ägaren klagat på den, att den är för liten!
Så nu undrar jag: hur går jag vidare? Borde inte säljaren ha ett ansvar eftersom han inte skrivit upp det på listan?
Ska jag kontakta säljaren, mäklaren, jurist eller Anticimex?
Vad kan jag begära för ersättning?
Kan det vara dolt fel? (Jag tror det!)

HJÄLP SNÄLLA!!!
Sälj kåken, det kommer säkert bli likadant igen.
 
  • Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Sälj kåken, det kommer säkert bli likadant igen.
Typiskt! Första gången man köper hus och blir lurad direkt. Har folk ingen skam i kroppen????
 
  • Gilla
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Var får man tag på dom? Hittar ingen på Blocket.
Kan jag kräva att säljaren eller mäklaren köper en till mig?
Läs tråden vi har gått igenom det här bra tåliga belryg föds upp i urbergsgrottor i närheten av Utsjoki.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.