Hej! Tänkte måla golvet i garaget med epoxifärg. Dock blev jag osäker på om jag kan måla direkt på plattan eller om man ska grunda med någon betongprimer innan? Någon som vet?
 
  • Renoveringsarbete i en tom garage, skivväggar spacklade, målarverktyg och material på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det ingen instruktion på burken du skaffat eller på tillverkarens webbsida?

Edit: välkommen till forumet!
 
F fredrik.johansson skrev:
Finns det ingen instruktion på burken du skaffat eller på tillverkarens webbsida?

Edit: välkommen till forumet!
Tack! Läste på Biltemas hemsida och står bara att det ska vara fritt från smuts och olja. Så verkar ju inte behövas någon primer. Då kör jag på direkt med färg 👍
 
Jag har för mig att det står på burken hur första strykningen ska gå till. Om jag inte minns helt fel skulle man använda en något utspädd färg första vändan som primer.
 
Tomture61
L LunkanV skrev:
Tack! Läste på Biltemas hemsida och står bara att det ska vara fritt från smuts och olja. Så verkar ju inte behövas någon primer. Då kör jag på direkt med färg 👍
Något viktigt att tänka på när du målar .
Antar att det handlar om 2k färg .
Ha en god ventilation , är det för fuktigt i lokalen blir färgen matt i ytan .
 
  • Gilla
7ender
  • Laddar…
L LunkanV skrev:
Tack! Läste på Biltemas hemsida och står bara att det ska vara fritt från smuts och olja. Så verkar ju inte behövas någon primer. Då kör jag på direkt med färg 👍
Jag har gjort samma med färg från biltema. Blev bra. Tipsen är att stryk på ordentligt med färg och sedan lägg hinna några gånger. Minns inte vad den hette men var en dunk.

Hos mig med oslipade grova golv gick det en del färg så om du inte bor jättenära handla på dig lite extra direkt.

Men blev kanon. Vårt blev gym.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.