N
Dessa bilder är av lite privat karäktar.
Skulle uppskatta om dom aldrig blev offentliga utanför denna tråd.
 
Jag har full respekt för ditt önskemål och sprider aldrig andras bilder utan ett klart tillstånd.
Tack för att du delar med dig och lycka till med att slutföra projektet!
 
N
Nu börjar kallpolen ta form innan plattsättning.
Tror tätskiktet på lillpolen kostade Byggarbetsplats med rosa isolering och stege i tom swimmingpool under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rosa trappsteg inuti tom pool under konstruktion, avloppslock, ingen vatten, byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gillar att bygga
  • Laddar…
N
Pooltekniken fick inte plats i huset, så vi fick bygga en gjuten bunker i gräsmattan.
 
N
Sten till poolen, alla är är ju färdigkapade efter ritning.
Så ska ju bara var att lägga dit =)
Men bilder från förra året.
 
  • Två personer arbetar inuti ett båtskrov, omgivna av verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med isolerande skum och skyddsplast, arbetsbord och verktyg, under pågående konstruktionsarbete eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörigt garage med byggnadsmaterial, verktyg och presenningar. Oorganiserat. Renoveringsprojekt eller förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med presenningar, byggmaterial staplade, oorganiserad rörig miljö, tillfällig inneslutning, verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplar av stora granitstenplattor på träklossar i ett byggarbetsområde med skyddsplast och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser verkligen ut att bli en mycket fin anläggning!
Traversen som jag ser på en bild, är det en del av anläggningen som ska vara permanent på plats?
 
N
Nej, traversen var bara tillfällig för tunga lyft.
Vi har tagit bort den nu.
Den var dock överdimensionerad i mina ögon.
Blir först sten och sen gräsmatta runt poolen sen.
Pooltekniken blir dock spännande.
 
  • Gilla
Robris
  • Laddar…
N
Går sakta framåt, detta är mer en maskin än en pool när den är klar.
Finns ingen tolerans på en enda mm någonstans, så tar lite tid.
Pooltekniken är inte klar än.
 
  • Byggarbetsplats, arbetare i skyddsutrustning, stenläggning, trappkonstruktion, verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med öppen byggkonstruktion, isoleringsmaterial, verktyg, byggteckning och arbetare i skyddskläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med verktyg och material. Rör, kablar, isolering och byggavfall syns. Oorganiserat och under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av båt under konstruktion med verktyg, material och trappor. Oorganiserad arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Det är ett sjukt stort "pool" projekt du kör!
Anläggningen gör ett överväldigande intryck genom sin storlek, komplexitet och tekniken som installeras.
Jag råkade gå förbi projektet på en promenad hemifrån tidigare i februari (bor bara 500 m bort!) och skulle gärna stanna förbi någon gång och titta närmare då du är på plats.

Jag önskar ett fortsatt lycka till i arbetena!
 
Märklig vändning den här tråden tog…
 
N
Blev klart i våras.
 
  • Trädäck av mörkt trä med lyftbar panel delvis uppfälld, omgivet av klinkerplattor vid en sjö; person arbetar vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person i gula arbetskläder mäter vattennivån i en nybyggd pool på en stenlagd uteplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Trädäcken åker ner i teknikrummet i mitten. Samma med kallpoolen på andra sidan.
 
Snyggt!
Det är lite James Bond över teknikbiten, elegant och exklusivt.
 
J
Imponerande bygge!

Hur gick spricksågningen @Gillar att bygga? Klarade du dig från andra sprickor? Hade varit kul att se lite fler bilder från ditt projekt också. 😊
 
Spricksågningen gick bra, men jag borde antagligen ha tagit upp 3-5 spår till. Nu är gjutningen c:a 14 månader gammal och några sprickor har uppstått. De flesta är mindre och stör inte men det finns en större och längre spricka som jag gärna hade sluppit.
Samtidigt så är det inte inte alltid lätt att avgöra var sprickorna kommer så man riskerar att såga upp för många spår och vill det sig illa så kan det spricka nära ett sågat spår och gjutningen är lite komplex.
 
  • Gilla
jalmars
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.