Har börjat tröttnat rejält på detta nu!
Är det så att man måste betala Byggahus för att slippa? Har isf missat det.
Denna reklam dyker upp efter nån minuts läsning o går ej att klicka bort, täcker typ hela skärmen.
Har skrivit till byggahus o ställt frågan, har inte fått nåt svar, har nu gått ett par tre veckor.
Nån mer som upplever detta?
Martin
 
  • Bildskärm visar ett fordon under täckning med en videospelarknapp samt reklamtext för Mazda CX-60.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
ProfessorRekyl och 1 till
  • Laddar…
Samma här. Bara den reklamen som dyker upp i flödet. Råkar man scrolla över den med tummen (utan att trycka) så täcker den hela skärmen och enda sättet är att gå tillbaka, ut ur tråden..
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Samma för mig också, otroligt frustrerande när man måste backa och sedan lite sig tillbaka dit man va igen
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nu är det helt omöjligt att navigera mobilappen utan att bli infernaliskt irriterad på dessa helsidesreklamer som täcker hela ytan och inte går att klicka bort utan att backa ut från tråden helt...

Tycker inte man ska straffas vara för att man läser mer än man skriver.


Citera gärna detta inlägget när appen återigen är mer användarvänlig än reklamvänlig.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Ja det är väldigt irriterande, tog tre försök innan jag ens lyckades trycka på knappen för att skriva inlägg i den här tråden

Skärmavbild av en mobil med reklam för Folkspelets Bingolotter, text budskap om att stödja föreningar och spelets enkelhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Har än en gång skrivit till Byggahus, hoppas på svar denna gång.
Annars så är det väl bara att avsluta kontot, helt värdelöst nu, går ju inte att läsa någonting alls.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Jag har också börjat få problem med det senaste dagarna. Känns som att det är mycket enklare att råka trycka sig in på reklamen nu för tiden. Och sjukt irriterande att man inte kan backa på ett vettigt sätt.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Ja det är väldigt irriterande, tog tre försök innan jag ens lyckades trycka på knappen för att skriva inlägg i den här tråden

[bild]
Ja, just den reklamen är riktigt störande i mobilen. Svårt att skrolla i trådar utan att klicka på den så den täcker allt.
 
  • Gilla
Martin_C73 och 1 till
  • Laddar…
Någon nackdel med att använda webbläsaren i mobilen?
 
Jag kör bara webbläsaren i mobilen. Aldrig testat byggahus appen. Så jag vet inte om det är skillnad på reklamen mellan de två. Men nu blev reklamen tillräckligt störande för att vilja skriva dessa inlägg.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi har en tung leverans av videoannonser just nu som är viktig för oss rent inkomstmässigt.

Enligt plan skall kampanjen löpa på med högt tryck fram till nästa söndag. Jag har också noterat det ni skriver. Ibland lyckas inte jag heller stänga popupen, har lyckats reproducera det i appen i mobilen och ibland/oftast öppnar popupen upp för lättvindigt. Jag har framfört detta till leverantören men tror väl inte på några snabba fixar direkt (av den enkla anledningen att de egentligen inte vill fixa problemet eftersom det riskerar att missgynna dem ekonomiskt).

Kampanjen är tillsvidare inaktiverad för inloggade användare.
 
  • Gilla
  • Arg
granis70 och 9 till
  • Laddar…
Använder oftast mobilbrowser (inte app), och det har blivit helt outhärdligt med popup-reklam när man bara försöker scrolla förbi, och dessutom med autospelande ljud som tar flera sekunder att få tyst på. Har helt slutat gå in på byggahus när jag sitter bland folk pga ljudet, och funderar på att ta besväret att använda mobil reklamblockerare om det fortsätter så här.

Förstår mycket väl att sajten är beroende av reklamintäkter och brukar vitlista schyssta sajter, men när det blir för påträngande reklam (och dessutom från oetiska branscher) så nås ändå en gräns.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Värdelöst med all reklam som försvårar läsupplevelsen.
Man blir förbannad på Mazda och faens alla jävla skitsaker man inte vill köpa.
Lite lagom reklam som INTE UPPREPAS vore fint.

/Workingclasshero
 
  • Gilla
Manhunter och 2 till
  • Laddar…
Jag håller med. Annonser ska vara relevanta, inte störiga och inte tjatiga. Problemet är att det få till detta i praktiken.

Just i detta fall med videoannonserna så har leverantören sålt in många annonsvisningar under kort tid. Då finns risk att man får se samma annons många gånger efter varandra, eftersom man måste ta bort finesser som frekvensstyrning för att lyckas med leveransen.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vill passa på att nämna att vi har en premiumtjänst som gör att man slipper annonser och får lite mer funktionalitet. https://www.byggahus.se/premium
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.