Hej!

Tvättmaskinen luktar bränt!
Den är 8 år gammal så antar man får köpa en ny nu, som tur är det black friday!

Vi har idag pelarmontage med Bosch series 5. Passar det att ställa en Samsung tvätt under istället för Bosch? Alltså är pelarmontagen standardiserade eller är man låst med Bosch om vi ska behålla torktumlarn ovan?

Tack!
 
A
Odlmag Odlmag skrev:
Hej!

Tvättmaskinen luktar bränt!
Den är 8 år gammal så antar man får köpa en ny nu, som tur är det black friday!

Vi har idag pelarmontage med Bosch series 5. Passar det att ställa en Samsung tvätt under istället för Bosch? Alltså är pelarmontagen standardiserade eller är man låst med Bosch om vi ska behålla torktumlarn ovan?

Tack!
Rostfritt stål, aska, cigarettändare, utomhus, askfat, användningsspår, grått, våt yta, slitage, cirkulär form.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par år gammal samsungtrumma om det är till någon hjälp...
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
basseman och 2 till
  • Laddar…
Jag hänger på denna fråga, min mamma vill köpa torktumlare (har ingen just nu, hon har precis flyttat till lägenheten). Hon har en cylinda tvättmaskin som verkar rätt ny. Jag tycker en bosch värmepumpstumlare verkar mest prisvärd. Kommer det sannolikt funka att trava denna på cylindan om man tex köper en

https://www.komplett.se/product/120...4K8x6CjsIyBQ6NVYoqRoC6xUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Eller måste man hålla sig till märkena?


(Electroluxaren, jag fattar noll av ditt inlägg ovan och du brukar alltid ha så bra svar på allt... är det nån ironi i detta?)
 
A
J JohanLun skrev:
Jag hänger på denna fråga, min mamma vill köpa torktumlare (har ingen just nu, hon har precis flyttat till lägenheten). Hon har en cylinda tvättmaskin som verkar rätt ny. Jag tycker en bosch värmepumpstumlare verkar mest prisvärd. Kommer det sannolikt funka att trava denna på cylindan om man tex köper en

[länk]

Eller måste man hålla sig till märkena?


(Electroluxaren, jag fattar noll av ditt inlägg ovan och du brukar alltid ha så bra svar på allt... är det nån ironi i detta?)
aha det var kanske för långsökt.
Men om man väljer samsung är det bra att den står lätt tillgänglig så att det går snabbt att reparera, bra att tänka på vid val av plats.
 
  • Haha
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Tips: titta i specifikationen/beskrivningen för den tänkta ersättaren och jämför måtten med maskinen som den ska samsas med.

Jag kanske hade tur för jag tänkte inte ens på att det kunde vara problem när jag ersatte en gammal Electrolux tvättmaskin med en ny Bosch som passade perfekt under den gamla Electrolux torktumlaren vilken har vinklar fastskruvade undertill som kniper fast runt tvättmaskinen.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Tips: titta i specifikationen/beskrivningen för den tänkta ersättaren och jämför måtten med maskinen som den ska samsas med.

Jag kanske hade tur för jag tänkte inte ens på att det kunde vara problem när jag ersatte en gammal Electrolux tvättmaskin med en ny Bosch som passade perfekt under den gamla Electrolux torktumlaren vilken har vinklar fastskruvade undertill som kniper fast runt tvättmaskinen.
Känns som just bredden borde vara standardiserad? Nya maskiner skakar ju inte vid centrifugering, men något som håller fast maskinen bör ju finnas...
 
Jag som har en torktumlare som troligen är från 1981 har lite svårt att föreställa mig en sådan som inte vill hoppa iväg 😆
 
A
Odlmag Odlmag skrev:
Hej!

Tvättmaskinen luktar bränt!
Den är 8 år gammal så antar man får köpa en ny nu, som tur är det black friday!

Vi har idag pelarmontage med Bosch series 5. Passar det att ställa en Samsung tvätt under istället för Bosch? Alltså är pelarmontagen standardiserade eller är man låst med Bosch om vi ska behålla torktumlarn ovan?

Tack!
Du kan ta vilken maskin som hellst som har fullt djup,ej kompakta.
Om du vill köpa en speciell monteringsram då finns det universella dom är bara skit annars är det modellspecifika.
Det räcker att du har ett tippskydd, fast i väggen eller spikband mellan enheternasom fästs i bakkantens befintliga skruvar, vilket är vanligast
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
Jag hänger på denna fråga, min mamma vill köpa torktumlare (har ingen just nu, hon har precis flyttat till lägenheten). Hon har en cylinda tvättmaskin som verkar rätt ny. Jag tycker en bosch värmepumpstumlare verkar mest prisvärd. Kommer det sannolikt funka att trava denna på cylindan om man tex köper en

[länk]

Eller måste man hålla sig till märkena?


(Electroluxaren, jag fattar noll av ditt inlägg ovan och du brukar alltid ha så bra svar på allt... är det nån ironi i detta?)
Den är ett rackel och tillför inget väsentligt
 
electroluxaren skrev:
Du kan ta vilken maskin som hellst som har fullt djup,ej kompakta.
Om du vill köpa en speciell monteringsram då finns det universella dom är bara skit annars är det modellspecifika.
Det räcker att du har ett tippskydd, fast i väggen eller spikband mellan enheternasom fästs i bakkantens befintliga skruvar, vilket är vanligast
Ett spikband och ett par plåtskruv bör alltså funka?

Eller ett par såna fötter i länken ovan och ett spännband runt hela skiten?
 
A
J JohanLun skrev:
Ett spikband och ett par plåtskruv bör alltså funka?

Eller ett par såna fötter i länken ovan och ett spännband runt hela skiten?
Eller inger alls gör det är vanligast
 
electroluxaren skrev:
Eller inger alls gör det är vanligast
Du menar den bara står löst ovanpå?
 
A
J JohanLun skrev:
Du menar den bara står löst ovanpå?
Många är så
Kravet är tippskydd men det struntar de flesta i
 
electroluxaren skrev:
Många är så
Kravet är tippskydd men det struntar de flesta i
Ok, då kan morsan med andra ord köpa en Bosch så snidar jag till något som håller ihop, gäller bara att inte skruva där det sitter nåt bakom. :)

Eller en sån universell ram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.