Undrar om ngn kunnig kan lösa mitt problem med dimmers i 3 olika zoner
Helst med en fjärr inga fucking appar
Det är led
Funderade på Ikeas grejor men går inte med 3 zoner
Fabrikat? Inte mer än 2 strömställare?
Är 3 st lampor till som inte ska dimras
allt från samma ställe
Comeon everybody
Trevlig kväll
Hasse
 
Förstår inte vad du menar. Rita en skiss på vad du vill göra.
 
Vill bara ha ev hjälp med pryttlar för att få det att fungera behövs väl ingen skiss
ev. Kopplingsschema
Var förresten 3 grupper so,m i,nte ska dimras
Hasse
 
Problemet är att man inte förstår vad du vill.
Vill du dimma tre olika lampor, köp tre dimmers. Sätt vanliga brytare på resten. Klart.
 
BirgitS
Vad menar du med zoner och varför fungerar inte Ikeas grejer med 3 zoner?
Vad menar du med "allt från samma ställe"?
Är det acceptabelt att konfigurera det hela med en app men sen använda fjärrkontroller?
 
  • Gilla
Husse02
  • Laddar…
Med Ikeas grejor blir det 3 olika fjärrar o det jag vill undvika
 
Varför tre olika? Du kan väl para flera lampor och drivers på en fjärr.

Låter som en Plejd lösning skulle kunna fixa biffen. Så kan du slänga kontrollen långt. Och bara köra väggbrytare. 😀
 
H Husse02 skrev:
Med Ikeas grejor blir det 3 olika fjärrar o det jag vill undvika
Vill inte ha en hög med brytare över varandra o undrar om det finns ngt man kan lösa med endast 1 fjärr med funktioner för 3 olika
Diskbänk övriga bänkar o vitrinskåp
 
BirgitS
H Husse02 skrev:
Med Ikeas grejor blir det 3 olika fjärrar o det jag vill undvika
3 olika för att göra vad?
Om du inte förklarar vad du menar med olika termer så är det ingen som kan hjälpa dig på ett konstruktivt sätt.

Det kan t.ex. beskrivas så här:
Jag ska ha en ledlist ovanför diskhon, en över bänken på andra sidan hällen och en över en bänk på ett annat ställe. Dessa tre ska alltid följas åt när det på av/på och att dimmas så jag vill bara ha en fjärrkontroll och/eller strömbrytare med dimmerratt till dem.
 
Har i tvättstugan med enbart fjärr som sitter på ena tvättmaskinen vid dörren
Kanon
 
  • Haha
frause
  • Laddar…
Dom skall dimras var för sig
Annars var det inget problem
 
BirgitS
H Husse02 skrev:
Vill inte ha en hög med brytare över varandra o undrar om det finns ngt man kan lösa med endast 1 fjärr med funktioner för 3 olika
Diskbänk övriga bänkar o vitrinskåp
Vad bra att det kom lite mer beskrivning :)
Ska de tre alltid följas åt när det på av/på och att dimmas eller kan det vara så att du vill ha tänt i vitrinskåpet men inte över bänkarna?
 
BirgitS BirgitS skrev:
3 olika för att göra vad?
Om du inte förklarar vad du menar med olika termer så är det ingen som kan hjälpa dig på ett konstruktivt sätt.

Det kan t.ex. beskrivas så här:
Jag ska ha en ledlist ovanför diskhon, en över bänken på andra sidan hällen och en över en bänk på ett annat ställe. Dessa tre ska alltid följas åt när det på av/på och att dimmas så jag vill bara ha en fjärrkontroll och/eller strömbrytare med dimmerratt rät
Skall alltså styras separat
 
Det är väldigt svårt att begripa vad du vill ha, men jag gör ett försök. Det ska alltså vara ett system med en lös fjärrkontroll som individuellt kan styra 6 olika belysningar varav 3 via dimmer och 3 via relä?
 
3 st separerade över fjärr resten inget problem med knappbrytare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.