Hej! Bygger en bastu av begagnat timmerplank 45x145 men behöver komplettera med 20-30 m till skiljevägg, vet någon var man kan köpa detta? Jag har sökt febrilt och ringt både Woody, Beijer och XL-bygg men ingen verkar ha timmerplank i sortimentet. Någon som vet var man kan köpa detta? Jag bygger bastun i Borlänge.
 
  • Staplad träpanel med synlig ådring, troligen för byggnation, i en verkstadsmiljö.
C Chris38 skrev:
Hej! Bygger en bastu av begagnat timmerplank 45x145 men behöver komplettera med 20-30 m till skiljevägg, vet någon var man kan köpa detta? Jag har sökt febrilt och ringt både Woody, Beijer och XL-bygg men ingen verkar ha timmerplank i sortimentet. Någon som vet var man kan köpa detta? Jag bygger bastun i Borlänge.
Du borde kunna luska rätt på ngn lokal såg som kanske kan såga till ett antal meter till dig ?
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
kolla hos tillverkare av timrade friggebod/attefallshus. Någon borde ha rätt dimension.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
De där borde gå att hyvla på rikt/planhyvel och sedan fräsa sponten i på vertikalfräs. Synd att du är så långt borta annars skulle jag ordna det åt dig.
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
C Chris38 skrev:
Hej! Bygger en bastu av begagnat timmerplank 45x145 men behöver komplettera med 20-30 m till skiljevägg, vet någon var man kan köpa detta? Jag har sökt febrilt och ringt både Woody, Beijer och XL-bygg men ingen verkar ha timmerplank i sortimentet. Någon som vet var man kan köpa detta? Jag bygger bastun i Borlänge.
Sorselestugan har 45x145 i många av sina modeller, profilen ser ut att vara samma som jag har i en stuga från dem. De brukar inte vara omöjliga att ha å göra med om du inte hittar på närmare håll.
 
Ser som sagt ut att komma från någon bastustuga-friggebod-byggsats, hör efter i den branschen.
 
Tack för alla tipsen🙂 Slutade med att jag lyckades pussla ihop tillräckligt med material från alla spillbitar, så fått en del skarvar att putsa till.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.