Vi försöker montera 3st. Pax garderober mitt i ett stor barn rum för att dela rummet till två utan att behöva bygga en innervägg och även spara lite utrymme. Varje rum ska ha eget garderob 😊

Men eftersom pax garderob kommer med mjuk baksida vill vi montera något styvare skiva på baksidan så att den blir mer stabil.

Jag har monterat garderoberna på en 28x70 glespanel och även skruvat de i taket med 45x45 regel. Fick den ide av bilder på sociala medier...

Frågan är hur kan jag montera en skiva på baksidan för att det blir säkert och stabilt i ett barn rum?
 
  • Mörkt rum under konstruktion med trästommar, sluttande tak, byggmaterial och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, rumsrenovering, träreglar, oisolerad vägg, byggmaterial, verktyg utspridda, arbetsbelysning, oskyddad golvyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MDF skulle kanske funka?
Eller OSB och gips utan på det?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
MDF skulle kanske funka?
Eller OSB och gips utan på det?
Garderoben har mjuk skiva i baksidan som tåler inte gipsskruv så undrar hur kan man montera/fästa något skiva utan massa skruvar.
 
Jag tänkte ju att du fäster i skåpsstommen, därav MDF eller OSB+gips, endast gips blir nog för ömtåligt!
Du får ju inte riktigt cc 60, antar jag, men det borde funka!
Går ju också o limma om du inte vill skruva.
 
BirgitS
Fäst väl också lämpligen i taket och golvet.
 
  • Rum med brun garderob, trägolv och vitvaror; verkar vara ombyggnation eller städning pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.