Ok, men man rekommenderar egentligen minst 5 cm ledigt utrymme (vissa modeller mer) åt sidorna för att ha möjlighet att göra diverse service på innerdelen så det är bra om det finns lite ledigt utrymme. Annars måste man montera ner innerdelen från väggen för att komma åt och då blir det genast en stor operation med vakuumpumpning och så vidare.
 
Fick den nya installerad i onsdags och med "samma" inställningar, dvs full fläkt och fjärrkontrollen satt på 20° så har jag nu 4 grader varmare i huset. Den gamla fick kämpa för att hålla 18° dagtid med stora dippar på tidig morgon, den nya verkar ha stabiliserat sig på 22°.
 
  • Gilla
Josth
  • Laddar…
Attitudeswe
Törnis81 Törnis81 skrev:
Jag hade en liknande pump som dig och bytte i vintras till en ny IVT 806. Mått inomhusdel (bredd×djup×höjd) 798x299x249. Men jag passade på att flytta den gamla till ett annat utrymme som den hade svårt att nå tidigare. så nu har jag två pumpar installerade. Det kostade nog bara en eller två tusenlappar att flytta den.
har du nåt garage, övervåning, hall, eller nåt annat ställe den kan göra sig bra på så släng den inte.
Vilken firma flyttar en LLVP för nån tusenlapp när ett byte kostar 6000 i installation?

Jag har en 15årig LLVP som gör hästjobbet med att värma, men får inte riktigt upp värmen till övervåningen (19 uppe, 21 nere). Hade ju varit guld med en fabriksny ersättare och flytta upp den gamla till andra våningen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.