Går det att få bra fall i dusch (ca 90x90) om man lägger 30x30 klinkerplattor eller är de för stora?
 
Det låter svårt. Tror inte det blir snyggt heller ifall du lyckas.
 
Det går alldeles utmärkt. Men du kan inte ha en "vanlig" golvbrunn med fall på fyra håll. Men titta på t.ex www.unidrain.se så har de godkända brunnar som ligger mitt i golvet eller intill en vägg.- Riktigt snygga är de också. (Men de kostar lite mer än en plastbrunn)
/Peter
 
Jag har 45cm x 45 cm i en dusch sm är 90 x 90 men då är brunnen en unidrain vid vägg.
Har du vanlig brunn mitt på golvet med fall runt om så skulle jag inte välja större än 10 x 10 gärna mindre annars får du hörn som sticker upp om du inte skär sönder kaklet i kilar.

/Patrik
 
Men en vanlig brunn tycker jag nog att man utan problem kan gå upp till 15x15. Till och med 20x20 om man är väldigt noggrann med att få fallet mjukt rundat och inte för brant.
 
jag har sättit 30x60 i min dusch med en unidrain vid ena vägggen riktigt grymmt. grymmt dyrt också... men snyggt!!
 
purus har väll liknande nu också som de kallar line. vet inte hur de står sig mot unidrain prismässigt
 
Ante_M skrev:
purus har väll liknande nu också som de kallar line. vet inte hur de står sig mot unidrain prismässigt
Men Unidrain är de enda som har klinkerfläns upp på väggen.
Hur Purus och blücher får anslutningen mot vägg godkänd är ett mysterium inget jag skulle sattsa på i alla fall.

\Patrik
 
Är det problem att få rundade duschdörrar som man kan svänga åt båda hållen att hålla tätt mot underlaget då man använder unidrain brunn med ensidigt fall? Måste inte golvet luta in från sidan också, annars borde vattnet lägga sig längs med väggen bort. Hoppas ni förstår vad jag menar?
 
jag tänkte ha 20*20 i en dusch med brunnen ganska dumt till.. Nej sa experterna välj en 10*10 där dusckhen är... annars måste man kapa, och så blir det kass.
 
Jag har för mig att det bara är unidrin som är godkända för montering mot vägg. purus och de andra måste sitta minst 20 cm från vägg. Jag är inte professor i ämnet, så jag kan helt klart ha fel.
 
ca 4000:- betalade jag för unidrainsystemet, tre väggar 800mm.
om det nu var någon som undrade vad det kostar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.