Har förlagt mitt cd-fodral med "cd-numret/aktiveringsnumret" till min Office 2003 :(
CD-skivan ligger i min pärm med skivor.

Kan man få ny från Microsoft eller hur/vad göra?
Är jag tvungen att köpa nytt eller är det "star office" som gäller i fortsättningen?
 
Det enda du kan göra är att ta kontakt med microsofts kundtjänst och se vad de säger. Jag kan tyvärr inte reglerna för privatpersoner.
 
Du får inte en ny från Microsoft! Du har ju inget bevis på att du ägar en licens. Det blir antingen leta, köpa eller fuska.
 
Om det är så att du råkar att fortfarande ha det installerat på din dator så finns det program som kan hjälpa dig att få fram serienumret igen så du kan skriva upp det. Kan tyvärr inte hjälpa med något specifikt program då denna typ av program brukar kunna hittas på den "mörkare" sidan av internet där jag inte rör mig alltför ofta. :) (Anser det dock inte olagligt om det används att återskapa serienummer från egen dator)
 
Här kommer ett program till: Belarc Advisor
Det är hämtat från den ljusare sidan av Internet. Jag har kört det några gånger och inte erfarit några problem med det.
 
Snailman skrev:
Verkar finnas en sådan här: men varning jag har inte testat det

[länk]
Denna har räddt mig flera gånger , fungerar fin fint.

/Johan
 
Tackar tackar för alla svar. Kvällen är "räddad" nu ska operation rädda installationen startas.

Ps. Enligt Microsoft gör man enligt följande. XP var inget problem att registrera via telefon, där ade jag ett giltigt reg.nr men det var "låst" av Microsoft. Det löste sig.
Angående Office så kan man lösa problemet om man kan visa upp orginalskiva + kvitto hos återförsäljare enligt supporten. Problemet med kvittot är dock att jag ar inget :(. Detta är en "hyr"/förmåns pc via jobbet och då är det ju bara ett avdrag på lönen.
 
Då kan du nog spåra office paketet till hyrdatorn via din support om du har tur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.