En av mina favoritlampor är Random Light från Moooi, tyvärr så är den ganska dyr ca 4500 kr för den minsta. Är det någon som har tips på någon liknande lampa till ett lägre pris?
 
  • random light.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tips är att hålla utkik på Blocket. Random Light dyker upp där rätt ofta.

Annars vet jag att Folkhemmet har en lampa som är som en vitmålad risboll med en intrasslad ljusslinga i. Med lite fantasi kanske den kan sägas likna Random Light.
 
Hej!
Om du tittar på Blocket, Göteborg (heminredning)för idag finnes "liknande" lampa för 1690:-. Det är ett företag som säljer och de skickar över landet.
Lycka till!/Carina
 
Tusen tack!!!!
Är det någon som har erfarenhet av att handla från företaget på Blocket som säljer den liknande lampan?
/Kicki
 
Jag hittar den inte på blocket. Kan någon kopiera länken in i forumet?
 
laja skrev:
Jag hittar den inte på blocket. Kan någon kopiera länken in i forumet?
Sök på Möbler & Heminredning i Göteborg och sedan under företag.

Mvh Anna
 
Jag hittar den inte ändå... Finns annonsen kvar?
 
laja skrev:
Jag hittar den inte ändå... Finns annonsen kvar?
Ja den finns kvar..
http://www.blocket.se/vi/14608595.htm?ca=15_s&last=1

Fattar inte riktigt hur han kan sälja den så billigt bara.
Har själv en i mitt tvrum och nu är det lite tråkigt och hitta de så billigt..typiskt.
 
gör en själv vetja. Jag har gjort det, blev kanonbra. Stor ballong, bommulsgarn och tapetklister.
 
Jag tänkte föreslå det samma som Öland, testa göra en själv.

På den här sidan finns bild och instruktioner på hur en boll görs med hjälp av pappersgarn och decoupagelack runt en ballong (ska ha gladpack runt ballongen först för att vara säker på att det lossnar). Vill man ha ännu större boll borde det ju kunna fungera med en badboll tycker jag.

Tyvärr är sidan på finska, men jag översätter gärna om du vill
http://plaza.fi/ellit/juhlat/joulu/jouluvalmistelut/askartele-oma-joulusi
 
öland skrev:
gör en själv vetja. Jag har gjort det, blev kanonbra. Stor ballong, bommulsgarn och tapetklister.
Jag funderar på att göra en egen lampa. Öland, du har inte en bild på din lampa som man skulle kunna få se?

Mvh Anna
 
Jag blev också lite nyfiken på hur din lampa ser ut Öland eller om det är någon annan som har gjort någon?
/Kicki
 
De gjorde en sådan på evas funkarprogram eller evas fixarprogram eller något sådant. Bolibompa på SVT alltså. En badboll och bomulsgarn samt tapetklister och lite färg. (Något fixarprogram där var det) Badboll losnard det från lätt.
 
johanirr skrev:
De gjorde en sådan på evas funkarprogram eller evas fixarprogram eller något sådant. Bolibompa på SVT alltså. En badboll och bomulsgarn samt tapetklister och lite färg. (Något fixarprogram där var det) Badboll losnard det från lätt.
Grejen med Random Light är ju att den är behandlad invändigt också, liksom glansig. Ja den ger ett riktigt, riktigt skönt ljus. Jag är tveksam att man kan uppnå det med badboll och snöre. Men jag kan ju ha helt fel, vore kul att se lite bilder på de hemmagjorda om någon har..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.