Hej,

Vi har plockat ner ett gammalt timmerhus och tagit ur karmar och dörrar samt fönster (englas, handgjorda) med karm och undrar nu om man vill sälja dem, vart vänder man sig.

Vi har även en gammal vedspis som iofs behöver fräschas upp och en kakelugn.
 
Blocket är bra tycker jag. :)
Då kan ni säkert få bättre betalt än att t ex sälja till byggnadsvårdsaffärer (som i sin tur säljer vidare till slutkund).
 
Hej Anna,

Vet du vad man kan ta för en gammal dörr från mitten av 1800 talet. Riktigt fina tycker jag, men färgen är inte den bästa. Låsvred saknas.

=)
 
Vilket pris man kan ta varierar med var i landet man bor! Jag efterlyste spegeldörrar av en viss modell på Blocket för att komplettera vårt bestånd vid renovering och fick prisförslag från 250kr till 1200kr för dörrblad och karm. Alla de dyra kom från Stockholmsområdet....
Efter lite letande hittade jag riktigt fina dörrar med rätt storlek och slagning 3 mil hemmifrån för 600kr/st (Småland)

/Ingenjören
 
Hej,

Ska ta och mäta upp dem, då det är både karmar och foder om man är intresserad av det :) och sen sätta ut dem.
 
Ingenjören skrev:
Efter lite letande hittade jag riktigt fina dörrar med rätt storlek och slagning 3 mil hemmifrån för 600kr/st (Småland)
/Ingenjören
Hallå Ingenjören!

Var hittade du dina dörrar? Var det privat? Finns det fler dörrar? Är på jakt efter 2-3 mindre spegeldörrar och bor i Småland.

/Maria
 
Han som jag köpte av hade bara stora dörrar (90x210) och jag har nog inte kvar något telefonnummer.
Prova att lägga ut en annons på Blocket under köpes, jag tror jag fick 20 napp på min för något år sedan...
Karlskrona Byggnadsvård och Byggåtervinningen i Norrahammar har begagnade spegeldörrar, kolla även med www.fonsterantiken.nu

/Ingenjören

 
Ingenjören skrev:
kolla även med www.fonsterantiken.nu
Hos Fönsterantiken (strax norr om Borås) har jag handlat flera gamla spegeldörrar. Det är ett fantastiskt ställe med oändliga mängder gamla dörrar och fönster i alla tänkbara storlekar. Att vandra runt i deras lager är en upplevelse.

Men ring och gör upp en tid om du tänker åka dit från Småland, så att du vet att folk finns på plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.