Jag har som ni ser på bilden börjat bygga en rabatt mot muren till höger. Insidan skall kläs med platonmatta och sen ska jag fylla med jord. Kan nån räkna ut hur många ton jord jag behöver?
Längd: 15m
Höjd: 80cm
Djup: 60cm

Mvh
 
  • En mörk, smal passage belyst av en strålkastare med skuggor och stödbetongblock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk gränd, trästaket, vita betongblock, grus, tagen på natten, konstgjord belysning, öde, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste ju varit lättare att bara googla än att hålla på och lägga upp en tråd med bilder.

Läng x Bredd x Höjd=7.2m3
Harpad Matjord Densitet: 1 ton = 0,62 m3 / 1 m3 = 1,6 ton

7.2 x 1.6 = 11.5
Beställ12 Ton
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ok thx!
 
S
Dina mått ger 7,2 kubikmeter sen beror det på vilken slags jord du ska använda för att få ut vikten.

Men vad är det för rabatt? Ser lustigt ut med betongplintar mot muren och ett staket åt andra hållet.
 
R Rolle85 skrev:
Jag har som ni ser på bilden börjat bygga en rabatt mot muren till höger. Insidan skall kläs med platonmatta och sen ska jag fylla med jord. Kan nån räkna ut hur många ton jord jag behöver?
Längd: 15m
Höjd: 80cm
Djup: 60cm

Mvh
R Rolle85 skrev:
Ok thx!
Eventuellt kunde du ta 50%-75% Matjord och sedan kompost på toppen. Alternativt bara kompost om det blir dyrt med transport. Matjorden är bara ett pengasparande alternativ.
 
Ska stå tuja i jorden.
Kompost, matrester?
 
Du behöver 7,2m³ jord, vad det blir i ton vet jag inte.
 
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Måste ju varit lättare att bara googla än att hålla på och lägga upp en tråd med bilder.

Läng x Bredd x Höjd=7.2m3
Harpad Matjord Densitet: 1 ton = 0,62 m3 / 1 m3 = 1,6 ton

7.2 x 1.6 = 11.5
Beställ12 Ton
Varför inte beställa ett fullt lastbilslass, jorden lär ju sätta sig och behöva fyllas på efter en vinter.
 
Ja 12 ton är det kanske på en lastbil
 
Hur fäster man en stolpe/regel på denna plint? Ska man skruva samman två stycken av måtten 45x120 genom att trä den ena regeln genom infästningen på bilden och den andra får stå utanför men vilandes på plinten? Sen skruvar man ihop dem till en solid stolpe?
Grå betongpelare står på marken vid en vägg i dunkelt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.