W
Husqvarna är en av de få som faktiskt fortfarande har tillverkning i Sverige. Det verkar till och med som att alla sågarna tillverkas just i husqvarna. Svärden görs dock i Norge av alla ställen.
 
Det stämde inte för några år sedan då majoriteten av deras hobbysågar tillverkades i andra länder men däremot tillverkades deras proffsågar i Sverige.
Det borde stämma än idag.

/Kent
 
God morgon,
efter att ha följt den här tråden blev jag sugen på en ny röjsåg. Men är det någon som har beställt och fått hem en såg från Amerika via internet ?
F.ö. så bor min gamla farmor i Brastad nära Lysekil, där ligger en jonsered,husqvarna industri .Förut tillhörde även partner kärnfamiljen men tillverkas numera i Italien.

Själv äger jag en jonsered 2150 turbo och2152 turbo och när jag plockar ner maskinerna läser jag" Made in china" på många delar, t,ex. förgasaren. Pusslet sätts dock ,än så länge, ihop i sverige.

Allt jag skrev nu är jag 100% säker på, men jag kan ha fel.
Mvh//Rikard..
 
Nu så är det dags att beställa hem en såg.
Har varit inne på 340 men såg den andra som nämns 346XPG.
skillnaden är ju så liten i pengar, är det bättre att satsa på den sistnämda?
 
Ja det är det definitivt

Skillnaden är som natt och dag, 340 = hobbysåg med sämre hållbarhet och tex vad de nu heter i plast

346XPG = proffssåg längre hållbarhet, mera varv, starkare, lättare, vibrerar mindre osv
 
:) jag var förbi Carlsönerna i city på eftermiddagen. jag förstår vad du menar.

8000något kostar 346:an här och 2500 i USA så det blir en sådan.
Såg att det ca halva priset på husqvarnas kläder i USA, dock inte hjälmar vad jag kan se utan de kostar samma, nästan i allefall.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.