Hej Anders, angående din fråga om Risco Agility larm;

Har 2 larmsystem Agility 3 i olika fastigheter och är mycket nöjd med dessa,
kör via IP-modul till Risco cloud, där jag administrerar systemen, lägger in
användare, vem som ska få tillträde via sin IRisco-app och få meddelande
vid ett ev. larm får meddelande i mobilen. Kör dessa system utan uppringning
till någon larmcentral då jag inte ser någon fördel med det.

Är mycket nöjd, har köpt på mig en del huvudenheter och tillbehör då jag vet att
det just nu är dåligt med återförsäljare i Sverige
 
  • Gilla
Jamespond
  • Laddar…
Jag försöker ny registrera med Risco Cloud men den gillar inte mitt Panel ID som jag hämtat från etiketten på sidan av huvudenheten. Den säger "No such equipment exist". Det verkar vara rätt typ av nummer dock, för anger jag ett annat nummer får jag istället "Invalid equipment ID". Några tips på vad jag kan göra?
 
B beerfueled skrev:
Jag försöker ny registrera med Risco Cloud men den gillar inte mitt Panel ID som jag hämtat från etiketten på sidan av huvudenheten. Den säger "No such equipment exist". Det verkar vara rätt typ av nummer dock, för anger jag ett annat nummer får jag istället "Invalid equipment ID". Några tips på vad jag kan göra?
Jag skapade ett installatörskonto på riscocloud.com/ic och på den vägen har jag nu lyckats koppla upp larmet. Det kanske är helt enligt förväntan, felmeddelandet jag fick var för att ingen installatör har lagt in mitt larm på riscocloud.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.