Hej!

Har letat på forumet men inte hittat.
Har ett äldre yale som funkar fint, men efter batteribyte för någon vecka sedan låser inte dörren. Ibland kan man lura den genom att lyfta handtaget vid låsning men inte längre…?

Handtaget känns ganska slappt liksom.
Som att låset har gett fan i det…‍♂️

Tacksam för tips!
 
pdov
Har inget smart lås själv men tittar på att skaffa ett och läser flera trådar om det. Vill minnas att det kommit en uppdatering och efter den så ska man trycka in masterkoden efter batteribyte innan låser fungerar igen.
Kan vara att jag blandar ihop det med något annat lås eller version av Yale men testa.
 
  • Gilla
Mikael Svanteson
  • Laddar…
M Mikael Svanteson skrev:
Hej!

Har letat på forumet men inte hittat.
Har ett äldre yale som funkar fint, men efter batteribyte för någon vecka sedan låser inte dörren. Ibland kan man lura den genom att lyfta handtaget vid låsning men inte längre…?

Handtaget känns ganska slappt liksom.
Som att låset har gett fan i det…‍♂️

Tacksam för tips!
Hej,

Vi har samma problem, men här har vi istället att den är ”helt död” och gör varken ljud eller lyser vid låsning och upplåsning.

Det som endast fungerar är 9V batteri från utsidan.

Fick du det att fungera?
 
M Maherjazrawi skrev:
Hej,

Vi har samma problem, men här har vi istället att den är ”helt död” och gör varken ljud eller lyser vid låsning och upplåsning.

Det som endast fungerar är 9V batteri från utsidan.

Fick du det att fungera?
Hej!

Jag köpte ett nytt låshus på hornbach, det var enkelt att byta. Efter det har det funkat fint. ☺️ //Mikael
 
  • Gilla
Maherjazrawi
  • Laddar…
M Mikael Svanteson skrev:
Hej!

Jag köpte ett nytt låshus på hornbach, det var enkelt att byta. Efter det har det funkat fint. ☺️ //Mikael
Hej,

Underbart! Får la också kika på de alternativet! Stort tack för svar! ☺️
 
  • Gilla
Mikael Svanteson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.