Hej!

Renoverar en lägenhet byggd 1928 i Stockholm. Försöker leta rätt på dörrfoder till en dörr, inte haft större framgång än så länge på de hemsidor som dykit upp på google. Fodret är 90 mm brett. Bifogar bild. Skulle uppskatta alla tips på alla tips för att få tag på fodret.
 
  • Vit dörrkarm, slitet hörn, vägg med flagnande färg, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Har du kollat här: https://www.panelochlist.se/

Sen var det så på den tiden att det var lokala snickerier som gjorde olika sorters lister och deras utseende varierade mellan snickerierna, förutom att de varierade med tiden. Vilket leder till att vill man ha exakt likadant så får man ofta beställa det hos ett snickeri.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du kollat här: [länk]

Sen var det så på den tiden att det var lokala snickerier som gjorde olika sorters lister och deras utseende varierade mellan snickerierna, förutom att de varierade med tiden. Vilket leder till att vill man ha exakt likadant så får man ofta beställa det hos ett snickeri.
Ja har hört med de, skulle gå att ordna med specialbeställning dock kostnad på runt 5000-6000kr för att sätta upp maskineriet och minimiorder på 20 meter så skulle bli en väldigt dyr historia…
 
  • Gilla
Lasse01
  • Laddar…
R
Amatöraf Amatöraf skrev:
Hej!

Renoverar en lägenhet byggd 1928 i Stockholm. Försöker leta rätt på dörrfoder till en dörr, inte haft större framgång än så länge på de hemsidor som dykit upp på google. Fodret är 90 mm brett. Bifogar bild. Skulle uppskatta alla tips på alla tips för att få tag på fodret.
Om det är så gammalt så är det inte lätt o hitta det på hyllan hos någon.
Det vi gör är att vi tar loss en list och tar med den till brädgården och beställer, då hyvlar dom upp ex antal som du beställer kostar lite mer men det är det värt.

Mvh Janne
 
1500 i ställavgift och sedan 50 kr/m betalade jag när vi beställde foder till vårt 1800-talshus, från ett lokalt hyvleri.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
A A.Barman skrev:
1500 i ställavgift och sedan 50 kr/m betalade jag när vi beställde foder till vårt 1800-talshus, från ett lokalt hyvleri.
Det tycker jag låter som ett ganska bra pris!
Ställavgiften är väl för att ta fram fräsprofilen, och 50:- per meter är ju ett helt ok pris.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det tycker jag låter som ett ganska bra pris!
Ställavgiften är väl för att ta fram fräsprofilen, och 50:- per meter är ju ett helt ok pris.
Kan vara lite billigare om en vanlig brädgård har eget hyvleri!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.