Efter väggrivning så har vi kvar det här hålet i golvet och behöver en temporär lösning tills vi hittar en bättre.

Vi funderar på en metallist med cellplast under. Men jag hittar inga lister som är bredare än 80mm och standard bredden på en innervägg är väl 120mm, så vi behöver väl en på ca 130mm.

Det ljusa golvet är 6~7 mm tjockt och det mörka 8~10 mm. Så det blir ju en skarv av att bara lägga i en golvbräda och lite fyllning vid sidan av eller så.

Det är ojämt sågat i den mörka parketten och jag är inte jättesugen på att ge mig i kast att försöka såga det rakt själv.
 
  • Renovering pågår, trägolv möter betong, spackel, skruvar spridda, kabelkanal eller rör synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis renoverat golv och vägg, synliga skruvar, kvarvarande byggdamm, trä och laminat, ofärdigt arbete, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle satt fast en 8 mm plywoodskiva med samma bredd som gamla väggen, och sedan 2 metallister över skarvarna.
 
Typ tröskelplatta i aluminium! 17.5cm bred. Webbsida visar täckplatta till tröskel, olika storlekar, prissättning, inköpsalternativ och installationsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Typ tröskelplatta i aluminium! 17.5cm bred. [bild]
Vilken sida är det här?
 
Det finns många al-lister i olika profiler för att ta hand om nivåskillnad.
Leta upp en parkett / laminat som är samma som det ena golvet och kapa till en bit lika stor som väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.